Szia!
Milyen márkájú gyertyák vannak a ZX-ben?
A Beru meg az NGK eléggé jó, az Eyquemet jobb elkerülni.
Nem tudom, hogy ezekben az injektorosokban 1.4-esekben van-e gyújtótrafó, de ha van, az is lehet ludas, esetleg a gyújtáselosztó, vagy maga a gyújtásmodul.
Az a probléma ezekkel a hibajelenségekkel, hogy igen sokrétű dologra következtethet belőle az ember, mire végre megtalálják.
Annak idején, mikor volt egy Citroen AX-em (5-6 éve), én is végigjártam vele ugyanezt a kálváriát, csak az valamivel egyszerűbb volt, mert az autó sima 1.4-es karburátoros volt. Ott a gyújtótrafó volt a rossz. Rángatott, köhögött, mikor bemelegedett a motor, leállt, s nem lehetett tudni, meddig tudok vele gurulni, ha egyáltalán sikerült újraindítani.
Mindazonáltal a hiba kulcsa a check lámpa felvillanásában keresendő, nem véletlen figyelmeztet a jelzés. Márkaszervizben, vagy szinte márkaszervizhez hasonló, jól felszerelt műhelyekben simán kiolvassák neked a kódot.
A mi Saxónkban a pillangószelep potméter-hibát jelezte ki. Azóta sem vettünk új alkatrészt, egyrészt mert az ára csillagászati összegbe került volna, másrészt pedig a pillangószelepház kitisztítása jelentősen javított a helyzeten.