Finoman szólva eufemizál a cikk.
A kispolák első futóműve egy igazi fos volt még a gyári teljesítményhez is.
Nem attól szakad ki, hogy mekkora nyomaték ébred a hátsó tengelyen, hanem spontán magától a beépített anyag és fillérfucker évtizedes elhanyagolás miatt.
Aki találkozott már kispolák függőcsapszeges megoldással, az tud(hat)ja, hogy gyakori kenést igényelt. 5000 km-enkénti volt a gyári előírás, a hazai felhozatalban ezt már a 90-es évek hajnalán sem teljesült, ráadásul kirohadt az egész, mert az akku gőzei szétmarták a nem túl acélosan korrózió védett csomagteret (hátul a motor). Ha az eleje letérdel, első bölcsőről értekezni szvsz marhaság, ott nem az van, hanem vasoxid, nincs mit mihez hegeszteni.
Nekem volt lehetőségem az egyik utolsó hazai kispolszki guruval egy viszonylag vállalható kispolákot felújíttatni, maga a vas került anno 55e Ft-ba (75-ről alkudtam le), a nála lévő gyári(!) alkatrészekkel plusz 140e Ft-ba került az update. Az összes gyenge pont ki lett javítva: fűtés, ablakmosó, bowdenes indítás, fékek.
'96-ot írtunk.
A rövid tengelytáv + hátsókerék hajtás életveszélyes volt már akkor is, közútra ez a szerkezet ma már alkalmatlan. Nem a közlekedési hatóság gizdasága miatt, egyszerűen nem a mostani körülményekre lett tervezve.
tomcat