plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1254

"egyik evangélista sem említi, hogy bármi hasonló megemlékezés történt volna. "

 

Ja, hogy nem említi. Az nem jelenti, hogy nem is volt.

 

"Egyedül a bárány az, amit bizonyítékként próbálsz állítani,"

 

Nem bárány, hanem páskabárány. remélem, érzed a különbséget. De azt még inkább, hogy nemcsak érzed, de érted is:

 

http://biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=42&c=22&v=7#v5 .

 

"Attól függetlenül, hogy akkoriban mindenki bárányt vágott – mert ez volt a szokás, és aki nem tette, azt ki/lenézték, elítélték,"

 

Jézus nem az a típus volt, aki félszből ragaszkodott volna a páskabárányhoz.

 

"Mi köze egy szittyának a Széderhez?"

 

Én is ezt kérdem. Mert Jézus nagyon ragaszkodott a páskabárányhoz. Egy szittya ilyet minek tenne?

 

"A bárányt a szittya is, a keresztény is megeszi, pláne, ha nincs más…."

 

Újfent fölhívom figyelmedet, hogy páskabárány, nem bárány.

 

"Nem a halálára, hanem az életére, a tanításaira."

 

Debizony a halálára, hiszen azt mondja, hogy a kenyér a testét jelképezi, ami érettünk adatik, a szőlőlé pedig a vérét, ami érettünk ontatik, tehát a haláláról van szó. Persze az, hogy teste érettünk adatik, vére érettünk ontatik, egyben az életében mondott tanítása is...

 

 

Előzmény: kitadimanta (1252)