"egyik evangélista sem említi, hogy bármi hasonló megemlékezés történt volna. "
Ja, hogy nem említi. Az nem jelenti, hogy nem is volt.
"Egyedül a bárány az, amit bizonyítékként próbálsz állítani,"
Nem bárány, hanem páskabárány. remélem, érzed a különbséget. De azt még inkább, hogy nemcsak érzed, de érted is:
http://biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=42&c=22&v=7#v5 .
"Attól függetlenül, hogy akkoriban mindenki bárányt vágott – mert ez volt a szokás, és aki nem tette, azt ki/lenézték, elítélték,"
Jézus nem az a típus volt, aki félszből ragaszkodott volna a páskabárányhoz.
"Mi köze egy szittyának a Széderhez?"
Én is ezt kérdem. Mert Jézus nagyon ragaszkodott a páskabárányhoz. Egy szittya ilyet minek tenne?
"A bárányt a szittya is, a keresztény is megeszi, pláne, ha nincs más…."
Újfent fölhívom figyelmedet, hogy páskabárány, nem bárány.
"Nem a halálára, hanem az életére, a tanításaira."
Debizony a halálára, hiszen azt mondja, hogy a kenyér a testét jelképezi, ami érettünk adatik, a szőlőlé pedig a vérét, ami érettünk ontatik, tehát a haláláról van szó. Persze az, hogy teste érettünk adatik, vére érettünk ontatik, egyben az életében mondott tanítása is...