kitadimanta Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1252

"Azt Te állítod önkényesen, hogy nem emlékezett meg az egyiptomi kivonulásról.…"

Egyáltalán nem önkényesen, hisz’ sehol, egyik evangélista sem említi, hogy bármi hasonló megemlékezés történt volna. Egyedül a bárány az, amit bizonyítékként próbálsz állítani, de ennek teljesen ellentmondanak a vacsora eseményei, ettől a pillanattól kezdve a Szérder-ünnepet nyugodtan elfelejthetjük, mert nem ez volt a vacsorának sem célja, sem tárgya.

Manapság az emberek többsége – aki megteheti – Húsvétkor sonkát vásárol, s fogyaszt, miközben közülük sokan azt sem tudják, mi az a Húsvét.

Attól függetlenül, hogy akkoriban mindenki bárányt vágott – mert ez volt a szokás, és aki nem tette, azt ki/lenézték, elítélték, egyáltalán nem biztos, hogy ünnepelte is a kivonulás emlékét. A nem zsidók biztosan nem, hiszen ők nemigen örülhettek a jövevényeknek….

 

„egy szittyának mi köze a páskabárányhoz Széder-esten...?”

Mi köze egy szittyának a Széderhez? A bárányt a szittya is, a keresztény is megeszi, pláne, ha nincs más….

 

„Az Úrvacsorán azonban a kenyér és a szőlőlé a Mester halálára emlékeztet...”

Nem a halálára, hanem az életére, a tanításaira. Persze vannak akik a halálára emlékeznek….

Előzmény: plamiátus (1198)