Nyilván a lényeget írták le, az meg nem a Széder-estre utal, hanem az új szövetség, a testvériség megkötésére.
Csak szeretnélek emlékeztetni, hogy a te kérdésed volt, hogy miért nem a széderről emlékeztek meg:
Ha valóban erről lett volna szó, akkor miért nem az Urat dícsérte vacsora alatt az új szövetség megpecsételése helyett? Miért nem emlékezett meg az Egyiptomból való kivonulásról? Egyikről sem esett szó! Pedig ezen ünnep alkalmából illett volna legalább egy-két szót ejteni erről is, arról is…
Egyetértek a válaszoddal: a lényegről írtak. A szédert minden évben ugyan úgy ünnepelték, ebben nem volt semmi különleges számukra...
Ha összerakod Jézus tanításait, félelmét a zsidóktól, utolsó óráinak eseményeit, és a többit, akkor Neked is világos lesz, hogy Ő nem akart áldozati bárány lenni.
Nem, valóban. Ő az Atyának akart emberként engedelmeskedni, és az atya akarata meg az áldozati bárány szerepe volt. Ettől még Jézus önkéntessége is igaz, ugyanis az Atya rábízta a döntést, mint ahogy ránk is ránk bízza a minket érintő kérdések eldöntését. Senkit nem kényszerít hívővé válni az akarata ellenére.
Jézus felismerte az atya akaratát, majd (ha nem is köünnyedén) úgy döntött, hogy annak megfelelően fog cselekedni.
Másrészt az egész áldozati bárányság egy utólagos kitaláció,
Mondjuk egy párezer éves gyakorlata volt a zsidóságban az "áldozati bárány intézményének". Nem kellet "kitalálni", max. Jézusra alkalmazták. Kérdés az, hogy ez jogos, Jézus tanításával egybecsengő, vagy azoknak ellentmondó?
(Halyólemléxem mással már volt ilyen vitám, amikor a Bibliából idéztem ezt alátámasztó részt, hanyag eleganciával közölte, hogy azok kései betoldások. Ezzel meg véget is vetett az értelmes vitának....)
Az egyik, hogy Jézus páskabárány,
Általában a páskabárányt Jézus "előlépeként" szokás jellemezni, ami nem azonosságot jelent.
a másik pedig Izrael bűneit megváltó áldozati bárány
Hát ha ez utólagos kitaláció, akkor Mózes könyvének nagy része is az...
Az, hogy a szerkesztők nem tudták eldönteni, melyikre voksoljanak, még talán érthető, de hogy maga Jézus sem tudta, az már gáz…
Ne haragudj, de az. hogy te nem akarsz elfogadni egy aránylag egyszerű hasonlatot, illetve a mögöttes elvet, még nem jelenti azt, hogy az érintettek nem tudtak volna dönteni:)))