Vagy inkább megbízhatatlansága:
Szerinted nem az, szerintem meg igen. Így nem éppen jó kiindulási alap:)
A wikis szócikk nem cáfolja a megbízhatóságát, a cím hiánya se a szerzőt, se a tartalmát nem kérdőjelezi meg. A keletkezési időt meg elég szűk sávban adta meg, még élő szemtanúk korában íródtak.
A depositum.hu meg eléggé más véleményen van, mint te, csak éppen leírták a főbb elképzeléseket, de nem osztják azok tartalmát.
Ami igaz is, mert Lukács nem ismerte Pált, sehol nem említi evangéliumában.
Mit írt volna róla az evangéliumban, hogy jól tanult Gamáliel iskolájában?:)
Viszont egyetlen apostol evangéliuma sem lett kanonizálva,
Kivéve Mátét és Jánost...:)
Teljesen egyértelmű a nagy kezdőbetűvel írt név, amit Pál saját magára értett: „Hogy kijelentse az ő Fiát én bennem,”
Erre nem tudok olyat írni, amivel ne vonnám kétségbe az értelmi képességeidet...
Bocs:))
Viszont így legalább kiderült, hogy Pál honnan merítette a Zsid9:15 tartalmához az alapokat.
Elég nyilvánvaló, több helyen alátámasztott, hogy Pál a zsidóknak az Írások (azaz az Ószövetség) alapján hirdette Jézus Messiási mivoltát.
Természetesen nem a jelképes vérfogyasztás van megtiltva, hanem a tényleges, de ezzel együtt nyilván a jelképes is:
Ez azért igényelne némi indoklást!
ez csak egy párhuzam, jelezve, hogy a jézusi szerződés formája még sok évszázaddal később is elevenen élt, sőt a tartalma is teljesen megegyezett. (testvériség, együvé tartozás) Továbbá, hogy nem zsidó hagyomány volt.
Miért kellett volna egy olyan szerződési formát használnia, ami idegen lett volna az adott kultúrától? És ha használták később is ezt a formát, ez nem jelenti a tartalom-azoniosságot. Jézus elég világosan beszélt annak a szerzősdésnek a tartalmáról, lényegéről, amiben valóban benne van egyfajta "testvériség" is, de annál sokkal több is!
Ha pedig egy új szövetség, akkor el is várható, hogy ne a hagyományok szerinti legyen:))