Egyfelől teljesen mindegy, hogy hagyományosan minek nevezik, persze, szolgáltatás. De annyira mindegy, hogy Alex Raps is rögvest kissé butuskán kötött bele, hiszen a "hibás termék" szlogenjénél nem a termék (vagy szolgáltatás vagy tengeri herkentyű) szó a fontos, hanem a hibás. Olyan tökmindegy, hogy hibás micsoda, ha tényleg hibás. Vagy nem az. A vita ugyanis ezen van.
Nem, ez egy nagyon absztrakt módon konstruált példa (egyébként, csak komikus mellékszálként, úgy hivatkozol a szabványra, mintha... holott egy ideje a szabvány már nem kötelező :-) ). De abban, persze, igazad van, hogy a devizaalapú hitelnél a bank több kockázatot terhel az ügyfélre, nevezetesen pont az árfolyamból következő kockázatot. És az árfolyamból következő nyereséget is, tegyük hozzá rögtön.
Hogy mennyire informálták erről az ügyfeleket, az a jó kérdés. És még jobb kérdés, hogy ha informálták is – tehát például elmondta az ügyintéző, hogy "de Mari néni, érti, ugye, hogy az árfolyam növekedése kockázatot jelent?", és erre Mari néni azt mondta, hogy "értem én, aranyoskám, hogyne érteném", akkor Mari néni – tényleg értette-e.