Hali!
A magyar Arduino érában én ezen a blogon és a távírós jóemberen kívül érdemi információforrással nem találkoztam. Angolul ennek kb. az ezerszerese van, gyakorlatilag még nem találkoztam olyan problémával (egy halott kárgyát leszámítva), amit ne tudtak volna orvosolni napokon (sokszor órákon) belül. Kiváló angol irodalma van.
Az ATmega328 kontroller lábanként elvileg 40 mA-t bír, gyakorlatilag 20-25 mA-nél többel nem javasolják terhelni. Ezen felül az egész mikrokontroller összesen 400 mA-rel terhelhető.
A kitek (amiket azért tudatosan választottam) kb. harmadát használom, a maradék tök fölösleges. IR távirányító például. Vagy 8x8-as mátrix LED. 7 szegmenses shift register... Dőlésérzékelő... Sok felesleges kacat.
8-10 ledhez már shift register vagy pwm meghajtó kell. Különben 8-10 lábad oda (vagy multiplexelsz, de akkor ugye a mikrokontroller értékes programhelyét és számítási kapacitását pazarlod). Ez nem különösebben alkatrészigényes.
Nem úgy a vezérlések. A "rákötöm a relét, azt kész" eleve nem működik. Kell egy előtétellenállás, egy NPN tranzisztor és egy dióda. Ha elegánsan akarod megcsinálni, akkor még egy optocsatoló, hogy ha az autóban galiba van (ami alapból pl. egy indítózásnál előfordul jelentős tüskék formájában), ne tudjon SEMMILYEN módon visszamenni a lábakra, üzemzavar esetén sem. És ez ugye relénként. Plusz a próbanyák, amire mindezt felforrasztod, meg az egyebek, sorkapcsok, műszerdoboz, kábelek, nyavalyatudjami.
Fényérzékelés nem nagy mutatvány, három alkatrész. Jól működőre megcsinálni már annyira nem magától értetődő.
Prof