Miénk 97-es, nem tudom, hogy milyen okból került egy budapesti önkormányzathóz, de eléggé sok cuccot kellett kicserélni rajta műszaki előtt. Végül rájöttem, hogy valószínűleg a vizsgaállomáson akartak egy kis boltot csonálni, "tapasztaltabb" koromban kicsit elgondolkodtam azon, hogy mi a tök köze van a vizsgabiztosnak ahhoz, hogy milyen féltengelycsukló van a járgányban, főleg, ha hibátla? Kétszer is kicseréltették velünk, mert "nem gyáriak".
A mostani autóim sokkal durvább átalakításokkal (csörlő, emelés, spéci gátló, módosított kasztni, MT gumi, stb...) úgy mennek át a vizsgákon, hogy csak porzík utána a föld. Ehhez az is kell, hogy a fékek és a motor tökéletes, a kasztni sem rohad. De a Nivával sem volt gond, csak én voltam a béna, hagytam magam behintáztatni.
Én azt vettem észre, ha összepakolod a Nivát, mindent megcsinálsz rajta, akkor utána szélsebesen kezdenek lerohadni benne a dolgok, majd egy szinten megáll az amortizáció, utána zörgősen, lötyögősen idők végtelenségig szolgál. Egyszerűen nem lehet, legalábbis nekem nem sikerült elérni azt az állapotot tartósan, hogy azt mondja az ember, ne igen, ez egyben van, személyautóknál könyebb. Jön megy, semmi baja, csakhát érzi az ember, hogy problémák vannak.
Sokat agyaltam, hogyan építsem át, mit módosítsak rajta, aztán arra a konkluzióra jutottam, hogy minden úgy jó, ahogy van. Ha erősebb a motor, akkor pusztul a féltengelycsukló és akardánok, ha emelt akkor szintén, nagy gumihóz végni kell a kasztnit, tőrni fog a féltengely, stb. Egyedül az üléseket cseréltük ki és a külső tökrőket, ez a kettő atom nevetséges volt.
Az 1,7 nekem 8-9 kajált, abszólút elégedett voltam ezzel az értékkel, gázszett szóba sem jöhet amúgy sem, az általad emlegetett okok miatt.
Ma elgondolkodtam azon, hogy kicsit helyrepofozom, kb. fél milából kijönne projekt, kapna új fényezést, alvázvédelmet, lakatolást, meg egy csomó mindent. Megéri? Hát....