Sziasztok. Azért azt nézzük meg, hogy mikor gyártották az utolsó 1.6-os karbis nivát? Lehet, hogy az volt a csúcs, de már az ilyen Nivák nagy része kohótöltelék kezd lenni, köszönhetően a gazdáik karbantartás kultúrájának. EZ kicsit olyan, mint a régi Patrolok legendája, a 90-es években lehetett abban okosság, hogy ezeket a koravéneket válassza az ember, de mostanra már annyira megöregedtek, hogy max somogybabodra talál az ember. Sajna elment az idő.
Nekem 1.7-es Nívám volt-van, odafigyeléssel hosszútávon is használható. AZ injektorokkal sosem volt gond, a váltót egyszer kellett matatni, elötte 6 évig önkormányzati kézbesítő autó volt, a tulaj azt sem tudta mi az a a terepváltó, ilyen körülmények között nem csoda, hogy 12 éves korában egy két szinkrongyűrűt kell cserélni.
A miénkben központi injektoros motor van, sosem volt gondunk, pont ilyen injektorunk és vezérlőnk volt az Astránkban, azzal sem volt gond. SZerintem egy kiforrott konstrukció volt, talán az összeszerelés minőségével lehettek problémák, mert ezek államadosság törlesztéseként kerültek a kis országunkba.
Most 15 éves a járgány, az a döntés, hogy a legelső komolyabb hibáig fog ittmaradni, de ez már régóta várat magára. Apám jár vele, nagyon szereti, pedig ott egy Focus, amivel járhatna, de neki a Niva a király.