"Te is elhiszed azon politikusok jelszavait, akik a nepotizmusukat védendő támadják a neoliberális elveket, hiszen azok pont arról (is) szólnak, hogy nem a sógor-koma-jóbarát, hanem a hasznosság-érték-hatékonyság koordinátarendszerben kéne gondolkodni"
A politikusnak akkor hiszek, amikor az utolsó lapát földet is rádobták a koporsójára.
A neoliberalizmus összes hátrányát sikeresen megtapasztalta az ország az utolsó 10-15 évben. Szétvert fogyasztóvédelem, egyoldalú szerződések a szolgáltatók részéről, ki nem fizetett alvállalkozók, támadhatatlan és inkorrekt multik, gyengébb minőségű termékek a hazai piacon, állami kontroll hiánya, minősíthetetlen színvonalú tv-adók, erkölcsi züllesztés.
Mert itt liberalizmus van, majd a piac szabályoz.
Köszönöm, ebből nem kérek.
"A cégek célja az eladás, minden áron. Ez hozza a profitot. A reklám elsősorban ezt szolgálja ki, minden lehetséges eszközzel. Az emberek meg birkák, tájékozatlanok, konkrétan a többség hülye, a saját igényeivel sincs tisztában. De ez nem a reklámozók bűne, ugyanúgy kihasználják ezt a helyzetet, mint a politikusok meg a bűnözők."
A 90-es évek végén fordult a kocka, és a marketinges lett a meghatározó a termelő cégeknél a műszakiak helyett. Meg is lett az eredménye, eljutottunk oda, hogy 2005 után az autókat telefosták elektronikával, gyengébb anyagból kezdték el gyártani, trükközés ment a fogyasztási adatokkal, a tartósság lecsökkent, drágább lett a szervizelés, teszteletlenül kerültek piacra.
Mára meg is lett az eredménye, a franciák és a Fiat is csőd szélén áll, veszteségesek.
A németek már észbekaptak, lassan ismét a műszaki szemlélet veszi át a veztetést a tervezésnél.
A termelő gépeknél hasonló volt a helyzet. Olcsósították a termelő gépek ELŐÁLLÍTÁSÁT, teletömték elektronikával, megnövelték a szervizigényt mesterségesen.
Utána meg ment a csodálkozás, hogy nem akarnak a cégek új gépet venni, a használt gépek ára meg emelkedik...