A fejlesztés és tervezés, majd a tesztelés értékteremtés.
A marketing és a piacbefolyásolás már nem az, csak érték és piactorzítás.
Jó vicc. Csinálsz valamit, ami tök jó, de nem kell senkinek, mert nem ismerik. Hogyan juttatod el a piacra? És egyáltalán: hogyan derül ki, mi is az értéke? Oké, x forintba kerül megcsinálni, de mennyiért tudod eladni?
Olvasgatom itt egy ideje, ahogy szidod a tanácsadókat, pénzügyi embereket, hivatalnokokat. Jól hangzó dolgok ezek, de ugyanúgy féligazságok, mint ahogy az FNA is felépül (valós problémára egy nem jó válasz adása). Vedd ki ezeket a "nem termelőket" a rendszerből, és leáll a rendszer. Komolyan, modellezd le, és kiderül.
Pl. reklám nélkül, ha bemész a boltba, csak színtelen dobozokat fogsz látni. És mi alapján döntessz? Végigolvasod, melyiken mi van, de mindegyiken majdnem ugyanaz. És akkor?
Olvasd el a Vénusz üzlet című könyvet, abban pont van erről (is) szó.