captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8574

Ha áll az olaj a gyertyánál, akkor rossz a szelepfedél tömítésed (csak gyárival pótold, utángyártott egy évig húzza). Ez okozhat égéskimaradást. Szerintem ez igenis komoly gond. Lehet, a 4. gyertya is úszik az olajban. Az olajban úszó gyertya igenis gond, mert égéskimaradást okoz. Az ilyen szerelőről még kibicként sincs jó véleményem. :(

 

Ha benzin szagú az olaj, akkor benzin kerül bele. Hogy hol, jó kérdés. A benzinne szennyezett olaj gyilkolja a motort. Olajszint nem emelkedik? Szerintem hidegindításkor kerül bele, ilyenről már halottam a mi gépeinknél, de kapásból nem emlékszem. 

 

Lambda szonda bemérése: marha egyszerű. Egy megfelelő OBDII-es olvasót kell kötni a gépre (még a gyári SCAN 100 műszer sem kell) és az értő szerelő az értékekből megmondja, merre kell elindulni. Nézd. A széthullott kai és amit leírtál komoly hibára utal, ami már mechanikai sérülést is okozott. Lehet, egy rossz szonda már nem is kiváltó oka a hibának, hanem az is a károsodás része. Lehet, nem is ez a baj.

 

Én megmutatám az autót legalább egy hibakód olvasás erejéig egy hozzáértő szerelőnek. Ajánlanák s egy megoldást privátban, ha Pest környéki vagy. 

Előzmény: JPN-Szabi (8573)