Lehet, hogy félreérthető voltam, itt nem elsősorban a pénz a probléma. Nem azzal volt bajom, hogy a fenti parkolóban anno 650,- Ft-ot kértek egy félórára, hanem az, hogy ezt érkezéskor azonnal, 100 Ft-nál nem nagyobb címletű érmékkel kellett kifizetni. Ezt nem tartom életszerűnek.
A második probléma ott van, hogy az akadálymentes légiközlekedésről szóló irányelv szerint, a mozgásukban korlátozott utasoknak, az indulási repülőtérre való érkezéstől az érkezési repülőtér elhagyásáig díjmentesen kell folyamatos segítséget biztosítani, hogy - fogyatékosságaik ellenére - az átlagos utasokkal azonos idő alatt tudják a repülőutazáshoz kapcsolódó formaságokat (check-in, repülésbiztonsági ellenőrzés, gépre szállás stb.) teljesíteni. Nomost a Budapest Airport úgy értelmezi, hogy a repülőtérre érkezés a terminálépület ajtajánál számít, nem a parkolónál, noha a parkolók is BA kezelésűek. (Más városokban erre külön kijelölt parkoló van, ahová kijönnek a reptéri segítők az utas elé) Én csak annyit kérdeztem a BA-tól, hogy amennyiben szabályos mozgássérült-szállító jelzéssel érkezek a repülőtérre, akkor is él-e az ötperces szabály. És igen, érvényes. Ez megint életszerűtlen, tekintettel arra, hogy a belépő és a kilépő oldali sorompók közötti út megtétele személygépkocsival, az érvényes sebességkorlátozást figyelembe véve kb. 45 másodperc. Tehát 4'15" idő van két mozgássérült utas kisegítésére, a csomagok kirakására, az utasok és a csomagok eljuttatására a terminálépület ajtajának belső oldalára, majd a felső parkoló elhagyására. Egy mondatba összefoglalva: a BA szerint a repülőtérre való érkezés (ha az ő kötelességükről van szó) a terminálépület ajtajánál kezdődik, ha az én kötelességemről (parkolási díjfizetés) van szó, akkor a beléptető sorompónál.