Vargabetű Creative Commons License 2013.12.21 0 0 2860


Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

Obszidián-hegy: hát nem jutottam el, csak láttam messziről. Valóban É-ról közelítettem meg, igazad van. Az egyik nagyobb balos kanyar tévesztett meg. Sőt a Sprengisandurban se voltam, bár tervben volt. Le volt zárva az F910 hírhedt ( Drekagill – Nyiladur) szakasza. Pedig az vagány lett volna. Amint az Askja bekötőútnál a fotókon is látható, ez is 2-3 m hó alatt volt. F35 = hát az nagyon lájtos, csak akkor van kaland értéke, ha más vadabbat nem látsz. De Kerlingarfjöllbe visszamennék, látványosabb, mint Landmannalaugár, nincs akkor „tömeg”.

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

Terepjáró mélylélektan. Én nem először vezettem terepjárót. Izland előtt befizettem Gödön egy terepjárós kalandvezetésre, ahol 2 óra alatt elmagyarázták és kipróbálhattam a lényeget. Túlzás nélkül, 10 x volt olyan érzésem, hogy na, most borítom magamra a kocsit. Aztán dehogy. Emelkedő, lejtő kb 45 fokig, elakadással, visszagurulással. Oldallejtés, csúszós homokban, patakátkelés meredek partoldallal, elakadás mocsárban, csörlőzés. Difizár használata, mélyút, beátlózás. Kipróbáltam azt, hogy a kocsi szinte áll, padlógáz+motor 4000-et pörög, 4 kerék kapar, dobálja hátra a féltéglákat, porfelleg körbe. Kívülálló úgy ítélné meg, hogy kitaposom a belét, de ezeket erre csinálták. Szóval az még üzemi állapotnak számít, ha a hölgyek sikítoznak. Meg aztán havon se először voltam, mert pár nappal előtte Kverkfjöllben kivontattam egy másik terepjárót egy ferde olvadt havas – vizes sóderes problémakörből.

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

 

Nagyon szeretném megismerni a Felföldnek a délebbi, általad bejárt részeit.

 

 

Előzmény: rumos14 (2857)