trawala Creative Commons License 2013.12.10 0 0 4151

1. Az automata defrost (párátlanítás) egy adott hőmérséklet alatt, a páratartalom függvényében lép üzembe. Ez kikapcsolható.

 

2. Az autó mielőbbi felfűtése miatt nyomja az elérhető legmagasabb hőfokú levegőt, majd amikor elérte a beállított hőmérsékletet az utastér akkor viszont a beállított értéknek megfelelő levegőt fuj be. Mivel előtte jóval melegebb levegőt fújt be, ezért érzed hidegebbnek annál. De, csak így lehet egyenletes -kis hőingadozással- a komfortos hőérzetet biztosítani. 

Ha olyan helyiségben vagy, ahol pl. konvektorral fűtenek ott egyszer melegebb van, aztán meg hidegebb. Ez azért van, mert itt addig fűt a konvektor, míg elér egy adott hőfokot, majd lekapcsol. Aztán mikor esik a hőmérséklet (kb. 1-1,5 fokot) akkor meg bekapcsol és túlfűt. Vagyis akár 3 fok hőingadozás is lehet. Ez természetesen függ a helyiség hőtartó képességétől is, hogy milyen gyakori ez a hőingadozás.

Mivel az autó hőtartó képessége nagyon rossz, ezért pl. az Orlandóban alkalmazott (korszerű) fűtés/hűtés a felfűtés/lehűtés szakaszát a legrövidebb idő alatt igyekszik megoldani és utána a hőntartást végzi.

Egyébként a modern épületklimatizálás is így történik.

Előzmény: gabesz66666 (4150)