Ahogy kivettem a hírekből, az lehetett a szándék, hogy a felső(közép)kategóriás modellekkel - ha távolról is - de a Mercedes, BMW farvizét célozzák meg. (Amúgy nem feltétlenül lett volna lehetetlen, mert az Audinak egyszer már sikerült a VW/ népautó szintről több lépésben a prémiumok közé kerülnie; Másrész az Insignia, új Astra, sőt Ampera vonal eléggé ígéretesek is a maguk felségterületén ... Pl. Golf helyett én már erősen az Astrán gondolkodnék, pedig eléggé VW-es vagyok és utálom az Opelt.)
Másrész jó ár-érték arányú kistestvérként képzelték el (helyesen) a Chevyt. Ez utóbbi tervben az is benne volt, hogy a távolkeleti márka, - annak érdekében, hogy egyáltalán megvethesse a lábát az Öreg Kontinensen, - nem itt/és nem rögtön akarta megszerezni a mesés profitot (= könnyebben tudott "jó árakat képezni".)
Pont érthetetlen, hogy akkor miért a Chevy-t futtatták fel a versenysportban (WTCC), hiszen az Audinak is az volt az első komolyabb kitörési pontja (A. Quattro - Walter Röhl-lel, Michéle Mouton kisasszonnyal, vagy éppen Stig Blomqvist-tel.)
Szóval (visszatérve), a terv részben (vagy főleg?) azok miatt a vásárlók miatt nem jött be, mint amilyenek mi is vagyunk, akik - bár talán - megtehetnék, hogy Insigniát, Zafirát, Merivát, Antarát, stb. vegyünk, mégis inkább az ésszerű Chevy-vel elégedtünk meg. (Sőt megszerettük - nagyon.) Ez az autó pedig a (későbbi) Dacia-vásárlóknak volt szánva. Szerintem. + Pont "bekavartak" a gazdasági válság évei is, amikor pl. magam is ésszerűbben választottam autót, - a "nagy álmokhoz" képest. (pl. Kia Sorento, Volvo XC... Subaru Forester)
Tehát történt egy váratlan(?) "shift":
a prémium kategóriát választók csak nem szoktak át a Merga/Bimmer/Ódi szentháromságról az Insigniára, mi nem vettünk Merivát vagy Insigniát (én magam a Vectra után nagyon nem!). A pórnép meg viszi a Dália Porolót, mint a cukrot. Naponta, ha nem találkozom 3 telerakott Duster-es nagy trailerrel az M3-ason, akkor eggyel sem. (Azt se' lesz egyszerű majd eladni pár év múlva...)
A Chevy pedig, ha nem is megy annyira, mint szeretnék, pont elegendő market-share-t szakít ki az Opelből, ahhoz, hogy fájjon nekik.
Nem jött be tehát az Opel részéről a: "mi felkapaszkodunk a nagyokhoz, a Chevy pedig majd lemaradva tömeg-népautóként termeli a hatalmas profitot (úgyis ilyen autók gyártásához értünk a legjobban - alapon.)" Van ilyen...