1. Hogy egy templomban, vagy egy egyházban van-e helye a politikának, az egyház alapítója dönti el. A keresztény egyházak azt állítják magukról, hogy az egyházat maga Jézus alapította (ami nem igaz, de ezt hirdetik). Nos, Jézus egyértelműen azt mondta, hogy ő nem foglalkozik politikával. Akkor a követői sem tehetik az Úr beleegyezésével, csak azt nélkülözve. Amelyik egygház tehát politizál, az nem jár helyes úton.
Az külön érdekesség, tovább árnyalja a képet, ha egy egyház szélsőséges politikai áramlathoz adja a nevét, templomát, papját. Irtó érdekes, hogy antiszemita ember szobrát engedik elhelyezni egy teplomban. De egyúttal aza dott egyház vezetőiről és közönséges híveiről is elég rossz bizonyítványt állít ki.
2. Hogy Jézus szeplőtelenül fogant, arról az Újszövetség tudósít. De hogy ugyanezt történt volna Máriával, arról ott egy szó sincs írva. Bizonyára nehezen tudod elhinni, de még a katolikus egyház is csak száz éve tanítja ezt. De ha még el is fogadnám (ahogy nem fogadom el), hogy Jézusnak csak a nagyanyja volt zsidó, akkor is végig lehet menni a pályán: ha a nagyanyja zsidó volt, akkor a a zsidó törvények szerint ő maga is az volt - hisz mint magad is jól tudod, a zsidóság anyai ágon öröklődő dolog.
Az sem zavarjon, hogy Jézus kisgyerek korától kezdve haláláig szinte ki sem tette a lábát a történelmi Izrale földjéről. Leszámítva persze az egyiptomi pár évet, közvetlenül a születése után. Az Újszövetség tanúsága szerint gyereklkorától kezdve megtartotta az összes zsidó ünnepet, egészen a haláláig.
Ja, hogy vitatkozott a farizeusokkal, meg a sadduceusokkal? Persze. Mi is vitatkozunk itten, ezen a fórumon nem? Attól még mindketten magyarok vagyunk. Egyébként az esszénusokkal nem is vitatkozott, pedig az is egy zsidó felekezet volt akkoriban.