Törölt nick Creative Commons License 2013.11.02 0 0 71874

Ja, hát kollega alaposan megindokolta a véleményét - valóban felsorolta az összes kényes alkatrészt, ami a manapság gyártott common-rail dízelekben előfordulhat. Nagyon okos volt. Nyilván, ezek elromolhatnak, és a javításuk tényleg - esetenként nem kevés - pénzbe kerül. A megemlített hibák egyébként bármelyik ilyen típusú dízelmotornál előfordulhatnak, akármelyik gyártmányban. Nem kizárólag Ford esetén.

Megjegyzem, kéttömegű lendkerék már benzinmotoros autókban is előfordul.

 

Mi az alternatíva? Mit lehet egy TDCi helyett választani?

Szívódízeles kivitel - ezek már 99%-ban régi, lelakott példányok, tízszer körbementek a Föld körül. Hiába egyszerűbb motorkonstrukció, korukból és futásteljesítményükből adódóan folyamatosan küzdeni kell velük, költeni kell rájuk, pénztemető mindegyik.

Benzines - egyrészt, szinte nincs is belőle (hasznaltauto-n jelenleg 10 benzines, 138 dízel S-Max van), kicsi a választék. Másrészt, azért a benzines is elromolhat, enni meg ekkora kasztnival többet eszik, az biztos.

Mondjuk, napi 2x6 km-re még a benzines se melegszik be... :)

 

Ez van, fejlődik a technika... Akinek majma van, banánja is legyen. :)

Előzmény: kisskeki (71873)