Nincs ezzel az általánosítással semmi baj, kicsit tán sarkos, de találó.
1.) A gépészmérnökökbe az egyetem első félévétől belenevelik, hogy mindenhez érteniük kell, lévén a gépészmérnöki feladatok spektruma elég széles. Senkit nem érdekel, hogy milyen szakon, szakirányon végzett egy gépészmérnök, ha ez van a diplomájában, akkor bizony az olajfúrótoronytól a cséplőgépen és a tablettázógépsoron át az űrrepülőgépig mindent meg kell tudni terveznie (üzemeltenie, kerbantartania, javítania).
2.) A gépészmérnökök általában nem tekintik az építészeket mérnöknek, mert az építész saját alkotómunkája során nem feltétlen elsődlegesen az alkotás céljához és funkcióihoz szükséges műszaki optimum elérésén dolgozik, hanem számtalan, a funkcióhoz nem kapcsolódó (pl. esztétikai, művészi) szempontot is figyelembe vesz (adott esetben az elsődleges funkció kárára). Így az építészek nem mérnökként, hanem (ipar)művészként alkotnak.
3.) Az autós példához annyit, hogy általában Magyarországon _mindenki_ nagyobb autót tart, mint amit megengedhetne magának, legfeljebb ezt a gépészmérnökök támadhatatlan műszaki indokokkal képesek alátámasztani.
4.) A pecás példát nem értem. A horgászat a napozáshoz hasonló léha időtöltés. Az embernek vagy működik az agya, vagy alszik.