ŰTH Creative Commons License 2013.10.27 0 0 227

Még nem, de magam is rágódom ezen, mert ez egy fogós, ravasz kérdés.

 

Elvileg nem kell az ATF-et, hacsak nem "nehéz körülmények" közepette üzemel a gép. Node mi minősül nehéz körülménynek? A könyv szerint az, ha vontatunk, ha terepen járunk, ha nagy hidegben használjuk, ha nagy melegben használjuk... stb. Vagyis ha a rendeltetésének megfelelően használjuk az autót. Nesze semmi, fogd meg jól...

 

Én igyekszem vigyázni a gépre. Bejáratás után (2 eKm-nél) lecserélettem az olajakat a motorban, az osztóműben és a differenciálművekben. Felezem a szervízintervallumot, vagyis 15 ezrenként átnézetem az autót és cseréltetem a motorolajat, szűrőket stb. Rákérdeztem az ATF-re is a szervizben még a bejáratáskori olajcserénél. Akkor azt mondták, hogy "okosan teszem", ha 100 ezrenként lecseréltetem az is. Aztán legutóbb a 90 ezres szerviznél is rákérdeztem, de akkor meg azt mondták, hogy "nem kell azt bántani" ha nincs baja. (Ugyanott, ugyanaz az amúgy hozzáértőnek tűnő ember adta a két ellentmondó tanácsot.) Annyit mondott még, hogy majd ellenőrzik az váltóolajat, és ha jónak tűnik (rózsaszínű, amilyennek lennie kell), akkor nem cserélik, de ha sötétedett, akkor inkább kicserélik.

 

Az én autómba a jövő héten belemegy a 100 ezredik kilométer, és bő egy hónap múlva megyek a 105 ezres revizióra (felezem az intervallumokat). Még nem döntöttem el, hogy mi tévő legyek. Nem szeretném fölöslegesen megbolygatni a jelenleg abszolút problémamnetes rendszert. Viszont hátha már kappot annyit ez az olajtöltet, hogy mégiscsak jobb lenne lecserélni. Mert azért vonttam is vele, ha nem is sokat, meg azért terepen is voltam, ha nem is sokat, hajottam 40 fokban is, ha nem is sokat, meg hajtottam minusz 25 fokban is, ha nem is sokat. No de mi a "sok"???

 

Jelenleg azon spekulálok, hogy elzarándokolok egy automataváltó specialistához, és ott kérek tanácsot. Csak hát:

- melyiknek van típus ismerete?

- neki az is lehet érdeke, hogy azt mondja: cseréltesem le (persze nála)

- meg az is lehet érdeke, hogy azt mondja: elvileg bírja az olaj (aztán maj jól  megjavítja nekem az elromlott váltót)

 

Neked mi erről a vélekedésed? Úgy értem erről az egész ATF csere dilemmáról?

Előzmény: sa-gx180 (225)