Antera
2013.10.11
|
|
0 0
264661
|
Persze, és elő is fordul, látom a haverok kezei között nem egyszer. A szétszedett romokon meg csak ámulok, pl. a legutóbb látott és szétnyúlt Nissan vezérműláncon, aminél szemre is izmosabb a nagyim ingaóráján a WC-lánc, amin a súlyok függenek... És sok hasonló konstrukciós megoldás van, hajszálvékony gyűrűktől a régen 500-as motorokon látott méretű olajszivattyúkig nagy motorokon. Minden ki van hegyezve a működési minimum határáig - gyártási költség, légszennyezés meg a tervezett avulás oltárán-, így statisztikailag is könnyű a hegytetőn néha túlesni... Érdemes megnézni egy azonos teljesítményű heavy duty motort összehasonlításul (akár csak egy kommersz hajómotort, vagy épp csak egy kamionét), és komolyan röhögőgörcse támad néha az embernek, és úgy leszek vele, mint anno a csehszlovák lemezjátszómmal voltam: szétszedés után nem azt nem értem, miért nem működik, hanem azt nem, hogy eddig hogy a fenébe működött?! |
Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264657)
|
|