BlueFazer Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264631

Nem tudom, hogy egy mai modern SMG váltót "meg lehet-e erőszakolni" (sosem vezettem még ilyet), de anno egy ismerősömnek (Antera is ismeri) volt egy automata váltós 740i-je és az a kocsi állítólag sok olyat kapott, hogy fordulaton lett sebbességbe rántva. Mindezt azért, hogy csikorgó kerékkel induljon. Amikor nekem mutatták a kocsit és vittek is vele, akkor a felnyitott motortérnél állva mondtam a srácnak, hogy valami kopog a blokkban. Csak mosolygott egyet, hogy ugyan már, ez egy V8-as blokk, örök élet + 1 nap. Nem sokkal ezután elkezdődött a hossza kálváriája az autómata váltóval. Majd mire végre ez megoldódott, akkor ugyan így kifigyelt az egyik hajtókar a blokk oldalán. Leírhatatlan, hogy milyen erőket kapnak az erőátvitelben a cuccok amikor így nagy fordulaton rántanak sebesslégbe egy autómata váltót. Bármi szétreccsenhet benne ilyenkor.

Kizártnak tartom, hogy ne ilyen erőszakos használattól esett volna szét ez a blokk is. Szerintem még ha csak 1L olaj is van benne, vagy szinten van, de széthullik az olajpumpa, még attól sem törik szét benne semmi, legfeljebb szanaszét kopnak a csúszó csapágyak, de törni semmi sem fog a blokkban. Szóval szerintem 100% user error. Lehet, hogy nem a mostani tulaj, nemen a korábbi, de valaki adott ennek a blokknak az arcába rendesen.

Azért én a váltó belsejére is kíváncsi lennék...