""Ártatlan halálraítélt" - Te ennyire lebecsülöd a saját nemzeted,"
Én csak egy sarkított példát hoztam a felelősség fogalmának a tisztázására.
Mert szemmel láthatóan nem érted. Azé a felelősség, aki a döntést hozza. (Clemenceau), és annak is van természetesen felelőssége, aki a döntést előkészíti (Benes). Mindenki más felelőssége elhanyagolható mértékű.
" úgy gondolod, hogy itt csak az önsajnálat, az önmagunk minden alól felmentése juttat minket egyről kettőre?"
Már megint ezek az érzelmek. Egy tudósnak ne legyenek érzelmei. Felejtse el. Egy tudós tudjon objektív lenni, legyen tisztában a döntés felelősségével, vagy ne menjen történésnek.
"azt prédikálod, hogy "ártatlan halálraítélt" volt ez az ország? "
Én ilyet nem mondtam, pláne nem prédikáltam. Én ártatlan elítélt emberről beszéltem.
"minden felelősséget hárítasz és minden rossz okozójának a külső tényezőket tartod?"
Frászt hárítok. Arányosítok, és ez egészen mást jelent. Tudod, milyen felelőssége van a magyar elitnek Trianonért? A külsős felelősség egytizedét sem éri el. A kerekítési hibahatár alatt van a felelősségük. És ti ezt tupírozzátok-tupírozzátok a külsősökkel egyenlő mértékig. Sőt. Még és még feljebb. Gyakorlatilag felmentitek Beneséket, meg a franciákat a bűneik átvállalásával.
A felelősség torzításában már oly messze mentetek, ami rég túl van a történelemhamisítás fogalmán.
" A nagy önhítedben mindenkinél tájékozottabbnak tartod magad,"
Egyáltalán nem tartom pl. nálad tájékozottabbnak magam. Csak számomra nem azt jelenti a történelem, hogy hány magyar (pór lázadó) és hány horvát hős esett el Pákozdnál. (Ez a szóhasználat nem engem, hanem téged jellemez a trianoni nézeteid alapján).
" ízig-vérig sérelmi politikát tükrözöl."
Ne haragudj, de már megint az érzelmeket emlegeted. Így tényleg nehéz lehet történelmet kutatni.
Az biztos, hogy én nem érzelmeket vizsgálok, hanem érdekviszonyokat. (Természetesen messze gyengébb apparátussal, mint ami neked rendelkezésre áll.)
"Én szeretek értéket teremteni."
Termelj. Én fogok a legjobban örülni neki.
De ahhoz objektívnek kell lenni akkor is, ha ez a győzők számára kellemetlen. Függetlenül attól, hogy épp a magyarok, vagy mások a győzők.
"Értékteremtés számomra egy gondolatébresztő és motiváló eszmecsere, véleményütköztetés. De te nem teremtesz számomra semmilyen értéket."
Ha ez a vita számodra nem jelent értéket, akkor neked itt nem a vita volt a célod, hanem az, hogy letorkollj.