ZotyaJ Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7203

Ha a demagógiánál tartunk. Önmagában a reptéri viszonyokhoz hasonlítani egy vasútállomás utasforgalmát inkorrekt dolog. Hangsúlyoztam, hogy reptéren nem jár minden nap az ember, leszámítva azt a kimutathatatlanul kevés utasmennyiséget, akik repülővel járnak munkába, iskolába... Itt a hangsúly a mindennapi utasokon van!

 

Egy jó közlekedési csomópont lényege az, hogy gyorsan át tudj szállni. A Nagyállomáson pedig teljesen nyilvánvaló, hogy a vasútról érkezők számára romlott a helyzet. Az, hogy a várakozás több idő-e, vagy odamenni a megállóhoz a járatsűrűségtől függ. Nyilván, ha 15-20 perceket kell várni egy járműre, akkor igazad van, de ha pusztán a villamost vesszük alapul, ami a 2-es villamos átadását követően remélhetőeleg elég gyakran fog járni, akkor már nem igaz. Meg nyilván akkor is igazad van, ha pont a nevezett többlet gyaloglás miatt nem éred el azt a járatot, amit egyébként elértél volna, ezért várakozásra készerülsz.

 

Abban nyilván egyetértünk, hogy távolabb került a megálló és többet kell gyalogolni. A vita pedig azon folyik, hogy ez jeletős változás-e vagy sem. Annak az utasnak, akik eléri a járatát nem jelentős, annak az utasnak pedig, aki nem éri el, annak jelentős!

 

Ha figyelembe vesszük azt, hogy ennél lényegesen jobb megoldás is lenne, akkor semmiképpen nem mondhatom rá, javult a helyzet. A díszburkolatot meg hagyjuk, a 2009-es díszburkolatos megállóktól nem érzem, hogy gyorsabban elérnék bárhova is....

Előzmény: Yooha (7199)