Egyáltalán bele tudom szerelni és ha igen akkor nem kell hozzá extra kiegészítő alkatrész vagy ilyesmi?
Mi a bánat az a CAN Bus és van-e a kocsimban?
Van. Több is. Azokon keresztül beszélgetnek egymással a kocsiba szerelt számítógépek (gyakorlatilag mindent azok vezérelnek az autódban, a rádióban is van egy). Van egy diagnosztikai gateway (CAN gateway néven is fut), ami a kocsiba szerelt számítógépek közötti kommunikációs felületet adó CAN buszok között, és az autóba szerelt diagnosztikai csatlakozó között hozza-viszi az adatokat (ide lehet feldugni diagnosztika céljából valami külső készüléket, amivel a szervízben tudják nézegetni és állítgatni a számítógépeket). Ez a diagnosztikai gateway is egy számítógép az autóban levő sok közül. A különböző számítógépekben levő szoftvereknek kell tudniuk egymással beszélgetni, különben gondok vannak.
A VW 2008 körül változtatott a CAN buszon beszélgetés módján egy kicsit, aminek az lett a következménye, hogy a 2008-tól gyártott rádióegységek nem érzik jól magukat, ha egy 2008 előtti autóba berakod őket. A probléma úgy néz ki, hogy a rádió lekapcsolt állapotban elmegy aludni, hogy ne fogyasszon sokat, de az új beszélgetési módot nem ismerő régi diagnosztikai gateway állandóan felébreszti, amitől akkora lesz a fogyasztása a rádiónak, hogy secperc alatt leszívja a leállított autó akksiját.
Tehát ha az új rádiófajtákat (RCD310, RCD510, RNS510 2008 utáni szoftverrel) akarod régebbi autóban használni (2004-es autóban tuti régifajta a diagnosztikai gateway), akkor a diagnosztikai gateway-t újabbra kell cserélni. Vagy találni valakit, aki a benne levő szoftvert frissíteni tudja. Egy olcsó (pár tíz rugóért kapható) rádió esetén erősen rontja a gazdaságosságot, ha további 15-20-25 rugót kell erre is rákölteni.