trawala Creative Commons License 2013.07.10 0 0 3760

Háááát......

Érdekes dolgokat írt le a szerző, én személy szerint kevéssé hiszek benne. Vajon honnan tudja a gyártó cég, hogy mikor fog "behalni" a motor a 30 ezres intervallum miatt? Mert, hogy ilyeneket bírt leírni a -szerintem autós bulvárlap- szakírója:

"Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig."

A leírt esetben (Mini Cooper) 60 ezernél jött elő a probléma. Ezek szerint a Mini 60 ezer km-ig garanciális?! Igen, úgy tűnik, hogy 5 év, vagy 50 ezer km.

A fotón látható olaj inkább úgy néz ki, mint amikor otthon megég a sokat használt sütőzsír. 

Érdekes összefüggést olvashatunk a meghosszabbított szervízciklus kontra vezérműlánc nyúlás plusz a dugattyútetőn és az injektorokon található kokszosodás valamint az olajállapot kialakulása között. Nekem kissé zavaros a történet, de a hiba biztosan bennem van. Amit biztosan tudok: a köznyelvben garanciálisnak nevezett kötelezettségeket a gyártó és a forgalmazó által előírt üzemeltetési és karbantartási előírásokat betartva lehet csak érvényesíteni. És a cikk (cikkek) alapján felmerül a kérdés: vajon pl. a Peugeot tulajdonosa miért is vitte a nevezett cikkíró műhelyébe az autóját javíttatni? Mert a márkaképviselet levele szerint úgy tűnik, hogy valamit a tulajdonos nem úgy kezelt, ahogy kellett volna.

De visszatérve amit írtál az autódról. Ártani biztosan nem árt a sűrübb olajcsere és ha úgy érzed ezzel elkerülhető a cikkben leírtak, akkor kétszeresen jó.

Halk megjegyzés: nekünk nem 50 ezer a garanciális futásteljesítmény, inkább a duplája és ráadásul nem BMW, hanem CHEVROLET!

Még akkor is, ha bordó és ronda felnik vannak rajta

                                                         

Előzmény: Cihap Ltz+2.0D (3759)