scsabi
2013.07.09
|
|
0 0
4555
|
A győri hidat egyértelműen a kinézeti hasonlóság, pontosabban a pilon kapuzata alakjának és a felső kábel bekötésének hasonló kinézete miatt nevezték kis-Erzsébet-hídnak. Az emberek kb. 80%-a nem is tudta, hogy hivatalosan Vásárhelyi Pál gyaloghíd a neve. A budapesti híd építésénél elég sok anyag megmaradt, bár szerintem a kb. 1000 t-nyi csillapítatlan, ridegtörésre hajlamos acélanyagot másik hegesztett hídba sem engedték volna beépíteni. Amit én el tudok képzelni, hogy a győri híd tartó- és a budapesti híd függesztőkábelei lehettek esetleg azonosak. Bár számtalanszor átmentem mindkét hídon, egyébre nem emlékszem, ami kialakításában azonos lett volna a két hídon. Esetleg még a korlát elemei, de az nem különösebben nagy szám egyiken sem.
Amúgy a járműforgalmi alkalmasság tekintetében vitatkoznék a Wikipédiával, borítsa a feledés jótékony homálya azon évfolyamtársam nevét, aki fogadásból kétszer áthajtott Fiat 126p személygépkocsijával (lévén nagyobb autó nem fért el a járműforgalmat megakadályozni hivatott oszlopok között) a Vásárhelyi hídon, gyakorlatban bizonyítva ezzel a híd gépjárműforgalomra való alkalmasságát. |
Előzmény: Archimédesz (4552)
|
|