Legsürgősebb teendők Budapesten... Kb. olyan kérdés mint melyik a legfontosabb osztály a kórházban. Millió szempont van és a sok megközelítésből mindig mások nyernek elsőbbséget.
1a: Talán azzal kezdeném hogy az 1950-ben hozzácsatolt területek java a mai napig nem tudott a városhoz csatlakozni. Meggondolnám a leválasztásukat.
Budaörs, Budakeszi, Diósd, Gyál, Dunaharaszti is rátapadt a határra, mégsem Budapest. Ellenben Cinkota, Árpádföld meg az egész XVII. kerület Budapest, pedig totál különállóak.
Nem venném szigorúan az 1940-es határvonalakat, de valami hasonló 14 kerületet el tudnék képezni.
1b: Utána megvizsgálnám a beléptetést, kissé úgy ahogy a vámhatárok voltak, de most az átmenő forgalom szabályozása miatt. Ehhez kapcsolódóan be kellene fejezni a körgyűrűt.
Nevetséges, de alig van időszak hogy az M3-ról az M7-re ne legyen gyorsabb és olcsóbb a Városliget, Andrássy út, Kiskörút, Ezsébet híd, Hegyalja út vonala. A közepes teherjárműveknek is.
A beléptetés folytán szerintem sok ingázó is meggondolná a tömegközlekedés intenzívebb igénybevételét.
USA nem híres a tömegközlekedéséről, de pl. Skokie-ban a Dempster terminál az őrzött filléres fizetős, ahonnan Chicago belvárosába el lehet jutni a föld feletti metróval, szerintem példaadó.
1c: Az átmenő forgalom kemény megnyesése után a Kossuth Lajos-Rákóczi utat autópályátlanítanám. 2×2 sáv bőven elegendő volna, esetleg a középsőkben villamossal is.
1d: A Nagykörúton belül a főútvonalak kiadatlan üzlethelyiségeire városképi bírságot vetnék ki 3 havi zárás után. Szerintem lenne bérlő, a nullszaldó is valami :-)
Utána már csak hab lenne a tortára az 1944 előtti/Potzner-féle várhegyi rekonstrukció.
2: Ezekután egyetértenék a megmaradt kerületek önállóságának határozott megnyirbálásával és erősebb központi irányítással.