tehtube Creative Commons License 2013.06.13 0 0 4250

Legsürgősebb teendők Budapesten... Kb. olyan kérdés mint melyik a legfontosabb osztály a kórházban. Millió szempont van és a sok megközelítésből mindig mások nyernek elsőbbséget.

 

1a: Talán azzal kezdeném hogy az 1950-ben hozzácsatolt területek java a mai napig nem tudott a városhoz csatlakozni. Meggondolnám a leválasztásukat.

Budaörs, Budakeszi, Diósd, Gyál, Dunaharaszti is rátapadt a határra, mégsem Budapest. Ellenben Cinkota, Árpádföld meg az egész XVII. kerület Budapest, pedig totál különállóak.

Nem venném szigorúan az 1940-es határvonalakat, de valami hasonló 14 kerületet el tudnék képezni.

 

1b: Utána megvizsgálnám a beléptetést, kissé úgy ahogy a vámhatárok voltak, de most az átmenő forgalom szabályozása miatt. Ehhez kapcsolódóan be kellene fejezni a körgyűrűt. 

Nevetséges, de alig van időszak hogy az M3-ról az M7-re ne legyen gyorsabb és olcsóbb a Városliget, Andrássy út, Kiskörút, Ezsébet híd, Hegyalja út vonala. A közepes teherjárműveknek is.

A beléptetés folytán szerintem sok ingázó is meggondolná a tömegközlekedés intenzívebb igénybevételét. 

USA nem híres a tömegközlekedéséről, de pl. Skokie-ban a Dempster terminál az őrzött filléres fizetős, ahonnan Chicago belvárosába el lehet jutni a föld feletti metróval, szerintem példaadó.

 

1c: Az átmenő forgalom kemény megnyesése után a Kossuth Lajos-Rákóczi utat autópályátlanítanám. 2×2 sáv bőven elegendő volna, esetleg a középsőkben villamossal is.

 

1d: A Nagykörúton belül a főútvonalak kiadatlan üzlethelyiségeire városképi bírságot vetnék ki 3 havi zárás után. Szerintem lenne bérlő, a nullszaldó is valami :-)

Utána már csak hab lenne a tortára az 1944 előtti/Potzner-féle várhegyi rekonstrukció.

 

2: Ezekután egyetértenék a megmaradt kerületek önállóságának határozott megnyirbálásával és erősebb központi irányítással.

Előzmény: Goldman Emma (4241)