Valahogy nekem a veterános vonalon jobban tetszett ha nem gyári állapotú volt a kiállított példány, ráadásban ha a fényezés tükörfényes volt egy Opel Rekordon, egyszerűen elfordultam tőle.
Ami nálam volt rendbe hozva, pl motor, azon sem javítottam ki a sárvédőn található karbid-gázfejlesztős hegesztéseket, a horpadásokat kiegyengettem, de a pár évtized használatának szükségszerű javítási nyomait nem láttam lényegét hogy eltüntessem.
Sőt az utángyártott sárvédőt a szlovákok olcsón árulták, mégis maradtam az eredetinél.
Persze más egy fényképezőgépnél ez a kérdés, hiszen a vele készült képek minősítik az állapotát, mégis ha arra gondolok hogy orosz anyag kerül bele, akkor rossz érzésem lenne.
Nem elhanyagolható szempont a kérdés elbírálásánál, hogy nem ez az egyetlen működő példányom a márkából, és nem is a legöregebb.
Olyan jeligével tudom kézbe venni, mint a hajdan tulajdonomban volt Ariel Red Hunter 500-ast aminek a reflektor síküvege repedt, az ülése szintén repedezett, és a kormánymarkolatai porladozó állapotban voltak, de még az erősen kopott fényezéssel is sok nézőt vonzott egy-egy találkozón. Volt hogy a mellette lévő 100-asra glancolt AJS-nak kevesebb sikere volt.
Racionális lenne kicserélni a redőnyt, persze, de még meggondolom.