djuice Creative Commons License 2013.04.11 0 0 1366

Teljesen nyilvánvaló, hogy mindig meg kell újulni, újat kell adni. (ebben az értelmezésben a Korg most igencsak ellőtte a nyilait, ui. 3 évig megint csend lesz a standjain majd, lévén minden szegmenst lefedett új cuccokkal)

Lehet analizálni a kérdést mikroszkóp alatt! Sokan uncsinak tartják, hogy évek óta növelgetik szépen a ROM-ot, miközben minden marad ua. nagy vonalakban. Ilyen értelemben nagyon is üdvözlendő, hogy végre a használhatóság felé nyitnak és átveszik más hangszerekből ami tényleg bevált és szeretik a zenészek. Pl. ilyen a Yamaha MOX-ban megjelent split és layer funkciók kipakolása 1-1 gombra az előlapon, mely ha jól megnézzük, az automata kíséretes szintik világában teljesen evidens évek óta, nem kell hülye menükben botorkálni, lapozgatni, paramétereket szerkesztgetni, állítgatni, mentegetni beállításokat, hogy ilyen alapvető igény kielégítése megtörténhessen. Ez most a Krossban is megjelent ugye. Arról nem beszélve, hogy a low budget dolgokban mindig is a hasznosabb funkcionalitásokkal próbáltak többet adni a vásárlóknak, viszont ilyen Krome / Kronos hangokkal már itt nagyon örülhetünk mi zenszek ebben az árkategóriában, a többi plusz csak hab a tortán. Elsősorban a jó sound a domináns a legtöbb zenésznél aki hangszert választ, utána jön a többi feature szerintem.

A másik nagy divat ma ugye a pille súly, a hordozhatóság és ez sajnos a minőség oldalán áldozatot követel, csakúgy mint az írt áramköri variálások. Ok, ezeket nem 50 évre tervezik, mint egy Moog szintit, 3 év múlva jön az újabb Korg szinti család, mint az má bevett, sőt ki tuda mi még közben! :)

A koncepció azonban jelen esetben is adja magát, ezt kár félremagyarázni!

Az X5D volt a 01/W - X széria legkisebb tagja, az utána jött kis okos X50 a Triton - TR vonalat pótolta legalul, aztán volt az M3/M50 mely egyesek szerint az Oasys fia, unokája volt így a Kross - Krome - Kronos hármas adja magát, ez maga a Korg történelem. De ettől függetlenül mindenkinek lehetnek egyéni elképzelései is, viszont mint Syncopa hangszerbolt, nektek meg kell tudni fogni a vevőt is valamivel és az én olvasatomban nekem kiábrándítónak hatna, ha valaki azt mondaná, hogy "itt a Kross, az M50 kistestvére!" pl. Nem tudnám mit faragtak le még abból is ezért az árért! De ha Krome, Kronos kisöccs a megközelítés, talán jobban adja magát a dolog. Persze nem akarok a marketingbe belemenni, ez csak a vevő szemszögéből való megközelítés hellyel-közzel.

Az M1 hasonlóságát felemlegetni e tekintetében elég messze tűnő dolog lenne azért. Oké, hogy a szintézis alapja az funkcionálisan uszkve azonos vele, viszont egyenes ági leszármazásokat következtetni belőle a Kross esetében enyhén mesterkéltnek hatna sterintem már. :D

 

(ps. ezeket nem azért írtam, mert feltétlenül dumálhatnékom volt vagy vitatkozni támadt kedvem, hanem hogy látszódjék a dolgok vezérfonala esetleg másoknak is, akik járatlanok a támában és érdekli őket...)