Bemelegedésben szerintem nem igazán számottevö a különbség, viszont megvételben fenntartásban és egyéb költségekben már igen!
1.6-os akár 100ezrekkel is olcsobb lehet megvételnél, fenntartásban itt gondolok az alkatrászekre szervizelésre jóval olcsobb az 1.6.-os.
A km-ektöl ne félj a diesel-nél az állapotától annál inkább, bármelyik mellett is döntesz ne sajnálj 10-15e-átnézetésre.
A fogyasztás viszont a diesel javára íródik mivel a pályás sebesség érdekelt feltételezem többet használhatod ott a tdi kb 4-5L-el elketyeg míg az 1.6-os kb 7L.
Azt kérdezném mennyire számit a teljesitmény, ha nem volt erösebb autód az 1.6-osnál (1250kg/102LE) akkor én ezt választanám, ha volt akkor lehet keveselni fogod és nem szereted meg az autot.
Nekem régebben volt B5-ös 1.6-osom az addigi legerösebb és nagyon élveztem bár én padlogázzal használtam pályán 210-et is mentem vele sik uton 2személyel csomadjainkal, város padlógáz 10L normál használat 8-8,5L ha érdekes lehet ez az adat.
Jelenleg 1.8T Q-t használok (150LE) és volt szerencsém igy évek után kiprobálni ismét egy 1.6-ost hu hát az emlékeimnek nyoma sem volt ahogy mentem vele padlogáz és várom a csodát :-) csak hasonlitásképpen irtam, visszaülve egy gyengébbe nem szerethetö.