Jaj hát nagyon szépen köszönöm ezt a sok hasznos dolgot, amit írtatok nekem reggelre! Komolyan mondom. Én utána érdeklődtem, hogy hányas záridővel kell vakuzni egy ismrősömnél, aki gyakorlott(abb) régi gépekkel, és ő javasolta a 60-at, az már az én hülyeségem, hogy nem néztem után, hogy a Fed 2 gépnek mennyi az optimális. Gondoltam, hogy veszek fotós könyvet, de igazából ezeket az interneten meg lehet találni, vannak jó anyagok, (és fórumok), és idővel az ember ezeket azért összerakja az agyában. A fotós könyvekkel, meg általában az ilyen szakkönyvekkel az a baj, hogy a benne lévő infók jórésze olyannak van kitalálva, aki még nem láztott fényképezőt, soha nem fényképezett. Fények, világítás, kompozíció, téma, rengeteg ilyen jellegű technikai dolog, távolságok, mélységélesség stb stb, amire nekem nincs szükségem, (nem akarok pld előhívni nagyítani stb). Nekem viszonylag szűkös területen, de ott igen hiányos a tudásom, és ez a teljesen analóg gépek működése és "számrendszere". Szakmámból eredően több, mint 20 éve dolgozom, forgatásokon, fotózásokon, komoly fotóutómunkát csinálok, ráadásul kreatív vezető vagyok, úgyhogy a szögek, kompozíciók, fények, ellenfenyek, gegenk, spotok, távolságok rendszeres témáim az operatőrökkel, fotósokkal, sőt néha brutális digitális gépeket kezelek, de ennek az a szörnyű következménye, hogy az ember nincs tisztában az analóg fotózás alapjaival, és ez szégyenérzetet okoz. Az egész analóg fotózás innen indult, hogy olyan társadságban vagyok, akik vizuális művészetekben, fotó, film, grafika dolgoznak, és elkezdett vonzani minket az, hogy mejünk vissza ehhez a régi és nagyon szép dolgohoz, és a fejünkben lévő vizuális tapasztalatot hozzuk össze ezekekkel a régi és időtlen gépekkel, és nevetünk egymás bénázásán, de tudjuk, hogy előbb utóbb jo dolgok fognak belőle születni. Hát én most jelenleg itt tartok, a "vegyünk vakut és azzal is fotózzunk" is ennek a része. Persze rámegy néhány kép, dehát ez a tanulópénz:)
A Contax géppel meg az a helyzet, hogy annak van egy misztikája. Nem csak azért kell, mert ezt tudja, vagy azt tudja, mert akkor az ember vennek valami mást, hanem azért, mert egy legendás gép, és én hiszek abban, hogyha az ember kezében valami régi klasszikus darab van, amit nagy nevek is használtak, akkor ebből a szellemiségből talán valami ráragad azokra a képekre is, amit én csinálok. Ez nyilván nem egy racionális dolog, és van, aki hisz ebben, van aki nem. De én azt gondolom, hogy a távmérős oldtimereknek pont ez a lényege, és nm a tökéletes kép, vagy a gép sokrétű szolgáltatása. Akkor venne valaki egy pár évtizedes, high tech filmes gépet. Az ilyen 50-60 éves gépeknél nem a képminőség és a szolgáltatás számítm - szerintem -, hanem az atmoszféra, amit lát rajta keresztül az ember, és a végén a tudat, hogy egy ilyennel készítetted. Azért vettem egy Fed 2-őt, mert ezen a dolog alapjit ki lehet kísérletezni és tapasztalni, azán majd jönnek sorba a gépek:) Nyilván aktuális pénztárca függő is a dolog.