atty707 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 6152

KSKs-nek:

A másik topicba nincs írási jogom, így itt írom, remélem olvasod:

 

Pesten nem kapják fel a vizet a "rohanó emberek" a késésért:

Ez igaz lehet (ritkán járok Pesten), de:

1. Pesten sokkal sűrűbben közlekednek a járatok, mint itt. pl. 31-32 20 percenként hétvégén? Röhej...

2. Pesten nem írták ki a járműre, hogy "pontos közlekedés"...

Egyébként nem a késéssel van baj, hanem ha hamarabb elmegy. Írtam a múltkor, hogy az óránként járó józsaiak hétvégén 5-8 perccel korábban indultak a köztes megállóról (Rózsás Csárda, Árpád vezér iskola), ez ami gáz, nem a késés.

 

Első ajtós felszállás:

Miért nem tetszik a debrecenieknek az első ajtós felszállás?

1. Csökönyös cívisek. :)

2. Megalázó. Én elhiszem, hogy 10% a bliccelők aránya, de nem ez a megoldás rá. Miért a 90%-ot kell vegzálni azért, mert a dkv/önkormányzat nem képes a 10%-ot elrettenteni a blicceléstől, vagy az utazástól drága büntetéssel. Röhej, hogy a bérlet árának fele a büntetés, ráadásul a járművezetőnek előbb-utóbb ki kell nyitni a hátsó ajtókat is a leszállóknak, így aki fel akar szállni, az fel tud. Azaz azt bünteted ezzel a módszerrel, aki kifizette az utazás árát. Ráadásul a késve nyíló leszálló ajtók kellemetlenséget okoznak szintén a fizető utasoknak (Ugyebár csak azok lehetnek a járművön, ha elsőajtóznak.) Nem egyszer késtem le én is csatlakozást (figyelem, egy óra a követés), mert a járművezető "szórakozott", és nem nyitott azonnal ajtót.

3. Lassítja az amúgy is lassú tömegközlekedést. Gondolj bele, ha megállónként csak fél percet lassít, akkor egy 15-20 megállós vonalon 7-10 perc az elvesztegetett idő. Röhej, hogy a Plázától a Civis utcára gyorsabban lehet elérni gyalog, mint busszal! Másik, hogy 15km 40 perc úgy, hogy a felét országúton teszi meg? (Józsai járatok)

4. Miskolcon jártam a múlt évben, ott minden egyes járművön korrektül az ajtókon tájékoztatva van az utazóközönség. Sosem volt morgás még részemről sem, mert tudtam, hogy ki fog nyílni az ajtó. Itt annyi műszaki hiba volt már az ajtókkal kapcsolatban, hogy nem csoda, ha az utasok nem bíznak a jármű(vezető)ben. Ráadásul tájékoztatás sincs elhelyezve. 

 

A bliccelés csökkentésére egy megoldás van. Drága büntetés, legalább a dolgozói bérlet árának a 2-2.5-szerese, folyamatos, véletlenszerű ellenőrzések, akár úgy, hogy a szabadnapos járművezetők, irodisták bevetése olyan kitétellel, hogy a jogos büntetési összeg nagyobb részét megkapják fizetéskiegészítésként (50-60%-át, így legyen oka részt venni az ellenőrzésekben). Így el lehetne hagyni az elsőajtózást, gyorsulna a közlekedés, a bliccelők meg meggondolnák, hogy megéri-e?