Józsika !
Az oktánszám és a kétütemű keverési arány két teljesen más dolog !!!
"Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám. Nemzetközileg egységes érték, a benzinkutak töltőoszlopain fel van tüntetve a benzin oktánszáma. Ha az előírtnál kisebb oktánszámú benzint használunk, az a motor kopogását (detonációs égésfolyamat kialakulást) idézi elő, - azaz még mielőtt a gyújtógyertya szikrát adna, már a sűrítési ütemben berobban az üzemanyag-levegő keverék. Ez károsíthatja a motor szerkezeti elemeit. A nagyobb oktánszámú üzemanyag a számítógép vezérlés nélküli autóknál kárt nem, de a tökéletlenebb égés miatt teljesítménycsökkenést okoz. Az injektorral szerelt kocsiknál a nagyobb oktánszámú benzin használata minimális teljesítmény növekedéssel járhat. Az oktánszám adalékanyagokkal (például a – környezetszennyező hatása miatt – már nem használatos ólom-tetraetillel, vagy bio-etanollal) növelhető.
Manapság a legtöbb benzinüzemű jármű 95-ös oktánszámú (ún. szuper-) benzint használ." ( Wikipedia )
A kétütemű benzinek keverési aránya meg az a szám ami megmutatja, hogy
egy 2 ütemű motor üzemanyagába ( benzin ) mennyi olajra van szükség,
hogy az sérülés nélkül ( mivel olajat nem tartalmaz mert a forgattyús ház más célt szolgál )
le tudja adni a megfelelő teljesítményt !
pl 1:40 azt jelenti, hogy 1 liter olajat 40 liter benzinnel keversz be !
Hengerfej tömítés :
Na az meg NINCSEN ezen a motoron !
Igen jól olvasod NINCS és nem is kell .
Ez a motor egy olyan fajta hihetetlen valami, amit kint a csatatéren használsz, és ha bármi( pl egy pár gyűrű )
cserére szorúl, akkor előveszed a mindenhez kompatibilis gyűrűkészletet, szétborítod a motor, kicseréled amit kell,
összerakod és GO ! mehet a menet.
Legkevésbé hengerfej tömítésért kell elaszaladni a boltba, mert az NEM KELL HOZZÁ ! ! !