orion_tv Creative Commons License 2013.03.13 0 0 1040

Mariska is csak azt látja meg, amit akar

Class FM: csak kormánypárti beszélhet

A reklámpiac irányadó szereplője, a Szerencsejáték Zrt. a kereskedelmi rádiók közül gyakorlatilag csak a Class FM-ben hirdet. A Szerencsejáték Zrt. például 2011-ben a rádiós reklámra szánt összeg csaknem 90 százalékát a Class FM-nél költötte el (nettó 464 millió forintot), míg a hasonló hallgatottságú NeoFM-en csak 6 millió forint értékben hirdetett. Az azóta bezárt Neo FM-et működtető FM1 Zrt. 2010-ben és 2011-ben is veszteséget produkált. 2010-ben 1,14 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 713 millió forint veszteséget termelt. Az árbevétel 2011-ben 641 millióra zsugorodott, a veszteség pedig 1,2 milliárdra nőtt. Ezzel szemben a Class FM-et működtető Advenio nyereséges. 2010-ben 2,4, 2011-ben pedig 2,3 milliárd árbevételt könyvelhetett el, 2010-ben 161 millió nyeresége volt, 2011-ben pedig csaknem 54 millió.