Hidd el, hogy érdemes lenne elolvasnod azt a könyvet, amit korábban említettem, mert az a hazai gyakorlatból indul ki, tehát sokkal pontosabban mutatja be ezt a témát, mint néhány Steiner sor (amit valaki, valahogy, jól-rosszul lejegyzett).
Jut eszembe, miért gondoltad, hogy én abból a néhány Steiner sorból tájékozódtam a W. írástanításról?
Úgyhogy ennek megfelelően semmi új információt nem találtam Kulcsár Gábor -részletes és átfogó- könyvében, legalábbis ami a dolog lényegét illeti. Így nem kaptam továbbra sem megnyugtató választ a kételyeimre:
a) Szerintem Steiner sem mutatja be pontosan az írás kialakulásának "szellemét", gondolok itt a logogrammára (az írásjel egy egész szót jelöl) és a rébuszelvre (a hangzás fontosabb, mint a jelentés). Előnye, hogy kísérletet tesz erre.
b) Kissé nehézkesnek találom a kezdőbetű-módszert, azaz az adott betűvel kezdődjön a szó, és az általa reprezentált tárgy formája is hasonlítson a megtanulandó mássalhangzóéhoz. Ez eléggé leszűkíti a választható szavak körét. Nem lenne furcsa, ha az ország összes általános iskolájában az S-t a siklóval, a sállal, vagy a susogó virágokkal tanítanák, plusz még egy-két lehetőség?