ckerti Creative Commons License 2013.02.22 0 0 1610
Az utóbbi két hétben szerencsém volt egymás után több Skoda modellt is hosszabb-rövidebb távon vezetni.
Emelkedő sorrendben :-)
1,6 CRTDI Rapid 105 LE, manuális váltó
1,4 TSI Octavia II facelift, 122 LE, manuális váltó
2,0 CRTDI Superb kombi, 140 LE, DSG váltó

Még él bennem az 1,2 TSI 105 LE-s Rapid és a 170 Lovas CRTDI Octavia II RS facelift emléke is, azt hiszem ezzel átlátom a Skoda motorpalettát (jut eszembe, megvolt az 1,4 turbós-kompresszoros Fabia II RS DSG és a 3,6 V6 Superb DSG is meg az 1,2 TSI Yeti valamint a 110 és a 170 Lovas CRTDI Yeti is:-))

Azt gondolom, hogy aki Yetit választ, jellemzően két ok miatt teszi.
Az egyik, hogy sokat megy városban és szeret átlátni a többi autó fölött, kell a variálható beltér, de nem akar nagy parkolohelyekre vadászni, és néha járdára is állna.
Erre a célra bőven elég az elsőkerék hajtású 1,2 TSI vagy ha több kraftra vágyik, akkor a 1,4 TSI.
Én a DSG-t nagyon megszerettem, ha belefér, akkor inkább azt, mint a napfénytetőt húznám be (bár épp egy Yetiben hallottam utoljára problémás DSG garanciális javításáról).

A másik felhasználási terület a kiránduló, aktív kikapcsolódást kedvelő ember, aki sokat megy, többször akár rosszabb úton is, sport eszközt szállít (kerékpár, síléc, snowboard esetleg hajót vontat...).
Nekik való a dízel és most a felár nélküli 4x4.
A 110 lovas egy nyugodt vezetőnek pont elég lehet, de én a 140 lovast tartom jobbnak, sietős vezetőknek a 170 lovast.
A DSG egy fokozattal gyengébb motort is hasonlóan kihasznál, mint a manuális váltós erősebb.
Szerintem egy 140 Lovas DSG-s Yeti hasonlóan jól autózható, mint a 170 Lovas manuális váltós, de nagyságrenddel kényelmesebben használható a mindennapokban.

Az 1,6 CRTDI kiváló kompromisszum, a Rapidban nagyon jól fogyasztott.

Én ha most vennék autót, a 140 Lovas 4x4 dízel Adventure-ból indulnék ki és nagyon alkudoznék a DSG-re :-))
Előzmény: roomi (1609)