captainb Creative Commons License 2013.02.17 0 0 8348

Oké, nem voltam egyértelmű, de nem vagyok autószerelő, viszont ismerem a jelenséget. 

 

Tehát, az első lekattanás után a levegőztetőt is tartalmazó szénszűrőt magában foglaló tágulási tartályt töltöd fel. Magát a szűrőt és azt a tartályt, ami a párolgó gőzök felfogására szolgál. Ha állandóan üzemanyagban úszik, akkor egy idő után úgy elkoszolódik, hogy semmi levegőztetése nem lesz a tanknak, hosszabb távon az AC pumpádat is kinyírod. Dízelnél a parafinosodás akár egy új autó esetén is előhozhatja, ott télen már szinte át sem megy a nafta a szűrőn.

 

Amit mondani akartam, első lekattanásig tankolj, akkor éri el a benzin a szűrő alját. Én soha nem tankolok még tovább, mint az első lekattanás. Az első tankolásomnál nyomattam, mert ugye 60 liter a tartály, de abból 8-10 (évjárat függvény) a tágulási, amit nem tudtam. Na akkor szólt a másik kútoszlopon tankoló szerelő, hogy ne tovább, mert nem tesz jót az autónak hosszú távon. 

Előzmény: Real Putyur (8347)