stihl guru Creative Commons License 2013.02.08 0 0 6413

Üdv kistraktorosok!Kis pontositás tengelyközi difi ügyben,ha megengeditek.Azon gépeknél,ahol az első/vagy hátsó/hajtás kikapcsolható,pl UAZ,GAZ66,Gazella nem,ott nem muszály a tengelyközi difi.Terepen eleje bekapcs,utána épitett úton kikapsc,mert feszülések léphetnek fel.Ez a feszülés akár lehet zavaró csak,de a hajtásrendszerre mindenképpen káros,előbb-utóbb valami engedni fog.Radirozza a gumit,szétrázza a kardánt.enged a leggyengébb láncszem.Az állandó 4x4 esetén mindig kell központi difi,mert ezeket az emlitett feszűltségeket okozó fordulat-külömbségeket szépen elrendezi.Viszont ez a rendszer hajlamos a legkönnyebben hajtható tengelyre tolni az erőt,ez terepen lehet akadály.Ezért kell rá a kis kar,a difizár karja,az bekapcs,és már kényszerhajtás van.De épitett úton ugyanúgy vissza kell venni a difizárat,mint UAZ-nál az elejét.Csak érdekességként,vegye le valaki a NIVA valamely kardánját,és bezárt difi nélkűl próbáljon elindúlni.Nem fog menni,mig a difit be nem zárja,mert lediferál a hajtomű,mindig a levett kardánt szeretné hajtani.Csak azért irom le,mert már volt ilyen esetem NIVA  kardánkereszt törés miatt.