Poc2 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6349

No úgy látom itt félreértések,illetve fogalomzavarok is vannak.

A difi azaz differenciálmű mint a nevében is benne van,valamilyen különbségkezelő szerkezet.Magyarul kiegyenlítőmű.Na most kiegyenlítőmű, ami idegen szóval differenciálmű,kell a hajtott tengelyek közé!

Az a bizonyos kuplung,az is kiegyenlítőműként üzemel.Van olyan megoldás is,ami ha elforog az egyik tengely,akkor a másikat kezdi el gyorsabban forgatni,hogy utólére a másikat.Vagyis kiegyenlíti a fordulatszám különbséget.Abban is igaza van a kollégának,hogy a két híd a kanyarban más íven halad,a hátsó levágja az ívet.Ezek tények.

Az "ellenzéknek" is igaza van abban hogy akkor nem fog hajtani ha elforog. De akkor is kell kiegyenlítőmű,amint elhagyja a föld utat. De csak hogy bonyolítsuk,attól hogy a 4 kerék egyforma,még nem garantálja semmi hogy a gördülési kerület is egyforma.Elég ha csak valamelyik tengelyen a gumi kopottabb.Nem kell sok,pár mili már centiket jelent a kerületen.Vagy ha nem egyenlő a súlyelosztás,esetleg a megrakott futó leterheli a hátső hidat,máris más a gördülési kerület.Ez pedig erős csavaró igénybevételt jelent a hajtó tengelyre. Ha szerencsés az ember fia,akkor csak nyalja a gumit kegyetlenül.És pesze minél nagyobb a kerék átmérő,annál jelentősebb lehet ez a különbség a két híd között.Pl ezért van az hogy a gokartoknál illetve a quadoknál nem feltétlen kell difi sem,mert a kis kerékméret miatt a gumi el tud annyit csúszni hogy lekezelje a két oldal közötti különbséget.