torokcs Creative Commons License 2013.02.03 0 0 140

Szia!

 

Igen, használtan vettem 150.000 km-el. Most 166.000 van benne. 165.000 km-nél jött elő. Műszaki vizsgás volt a kocsi és 15.000-el az időszakos szervíz után. Mivel még nem végeztem rajta karbantartást, a jó érzés kedvéért megcsináltattam az olaj és szűrőcseréket. Aztán elvittem műszakira. Rohadtul nem tetszett, hogy rákapcsolták a számítógépet aztán hol üveghangra bőgette, hol hagyta alapjáraton. Tiszta extrém volt, soha nem tapasztaltam ilyet. Persze benzineseim voltak eddig, nem tudtam, hogy normál e ez így. Este meg jött a meglepetés. Az is eszembe jutot, hogy nincs e összefüggés... Nem tudom. Alighanem is-is. Döglődhetett a szabályzó és ez a kis műszaki előhozta rajta a hibát. Ugyanis előtte amikor nagy gázzal gyorsítottam, egy kicsit mintha megtorpant volna a kocsi mielőtt elindult volna. Az alkatrész cseréje óta ez nincs, tökéletesen vált. De persze azért azt is láttam, hogy a műszakin sem nagyon futnak össze ilyen géppel, mert mást sem hallottam az aknából, mint hűha -t. (Autóklub) Gondoltam: Ezt nézegethetitek, mikor csupa lemez az alja. Amikor feljött a muksó, csak annyit mondott, hogy "ennek aztán baromi futómű van alatta" :)

 

Ja igen - automatás az enyém is. 2,5D. Lehet hogy azért ilyen a fogyasztás mert többségében nem használom hosszú távon, főleg csak a környéken, városban. Illetve amikor használtam akkor általában tele emberrel, motyóval. Többségében Erdélyben, hegyek között. (Ez a másik imádott hobbim) Egy olyan igazi, nem rohanós, normál menetet még nem mentem vele. Biztosan le lehet kicsit szorítani, mert tavaly júniusban a haverom bazi vitorláshajóját lerángattam a Balcsira és még én lepődtem meg mikor visszatankoltuk a 12,5 átlagot. Na persze ott hímestojás üzemmód volt a hossz és a súly miatt. Igazából elfogadtam ezeket az értékeket, mert elolvastam róla minden tesztet mikor még nem volt és azokban kivétel nélkül a nagy fogyasztásra panaszkodnak.

 

A vezérműlánccal betetted a bogarat a fülembe, erre ránézetek.

 

Köszi a leírást a tükörről, visszatanítom a "kicsikét".

Szerelő - Na jó azért elárulok egy kis "titkot": Mikor bejött a hiba azért keresnem kellett megfelelő megoldást, mert a hibakódot ki tudták olvasni, de mást nem. Ekkor kerestem kapcsolatot "szőr mentén" a szervízzel....

De ezek a Renaulttal társított Nissan boltok... hát??? Pont oda kellene hordanom, mint ahová a korábban említett Renaulokat a cégnél. Na nem! Pedig azokkal is próbáltunk 2-3 szervízt 100 km-es körzetben. Sehol jó tapasztalat. A régi szerelőm meg eddig még mindig korrekt volt, immár kb. 15 éves kapcsolatom van vele. Akkoriban alaposan megdolgoztattam, mert az építkezéskor használt ócska BX-em nap nap után - mindig máshol - elpisilte a hidraulika olajat :)

Ja és a szervízkönyvemet ugyanúgy beírja. Az alkatrészt pedig mindig én veszem, a számlát lefűzöm. Ez olcsóbb is, mert ha járod a netet, biztosan te is tudod, hogy még ugyanazon gyártású alkatrésznél is tízezres különbségek lehetnek. A Pathfindernél tökéletes példa a gyári NISSAN váltóolaj az automatához. A szalonban meg ugyanezeknek a szerelőknek az "iskolatársai" vagy inasai dolgoznak, max. van egy komputerük pluszban.