Teljesen igazad van. Ha nekem lenne ilyen emberem, talán én is vele / rajta keresztül szervizeltetnék. De nincs...
Amúgy a márkaszervizes olajcserére vonatkozó 40 ezres munkadíj becslésed túlzó. Direkt előkaptam egy szervizszámlát, hogy megnézzem, valójában mennyi is az annyi.
A 60 ezres szerviz (technológia szerinti átvizsgálás + motorolaj csere) munkadíja 16.5 eFt +ÁFA (bruttó 20.5) volt. Vagyis 16 fél, nem 40. Azért a nettót mondom, mert a "szaki" valszeg nem ÁFA-s számlázik...
Erre persze rájött még egy fékolaj csere 5,3 eFt + ÁFA-ért (bruttó 6,6)., illetve üzemanyagszűrő csere 3,8+ÁFA-ért (bruttó 4,7). Az össze-vissza 25,6 + ÁFA (vagyis ÁFA-s számlával, anyag/munka jótállással, vezetett szervizkönyvvel stb.) bruttó 32. Ez természetesen csak a munkadíj. Nem tudom, hogy a Te 40-es becslésed ezeket a munkákat is tartalmazta-e, vagy tényleg csak az olajcserét (nyilván a típus specifikus átvizsgálás nélkül, hiszen olyat egy "általános jószerelő" szaki nem tud). De még ha tartalmazta is a 40-es becslésed ezeket a folyadék/szűrő cseréket akkor se nettó 40-volt a számlán, hanem nettó 25,6.
Ha az anyagköltséggel együtt nézzük (volt 1-2 izzócsere is, pollenszűrő, klímatisztító, fékolaj, motorolaj, ilyen-olyan segédanyagok, miegymás satöbbi), a teljes 60 ezres revizió (meg pár általam kért, nem kötelező dolgok, pl. klíma pucolás, nanotechnológiás szélvédőkezelés) anyaggal, munkadíjjal (külső-beslő tisztítással, kávékínálással) tokkal-vonóval összesen 89 eFt + ÁFA volt.
És típus specifikus ismerettel rendelkező szerelő nézte át az autót... és pecsét került a szervizkönyvbe, meg bejegyzés az adatbázisba...