atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5814

Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!

Évente 1milliárd a veszteség, a buszt megkapja 2-3millióért, a BKV teljes, vázcserés felújítást kb. 6millióból végez el. Miről beszélünk? Ha korrekt a felújítása, és normálisan karban van tartva, akkor 10 évig nem kell hozzányúlniuk. Oké, nem alacsonypadlós, de egy szóló elvisz közel annyi utast, mint egy csuklós volvó, és közel fele annyit eszik.

De felvetek egy másik ötletet is. A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne? Így a most ott szerencsétlenkedő volvókat lehetne túlzsúfolt, belvárosi vonalakra átcsoportosítani.

Az utas jól járna (tudom, nem szempont), mert több busz teljesítene szolgálatot, így talán felférne a járatokra, a dkv jól járna, mert nőhetne a bevétele (több utas a belső részeken), és a HV is jól járhatna, mert a most apránként elbontásra, és elkótyavetyélésre váró buszok nem a helyet foglalnák, hanem bevételt termelnének. 

Tudom, ez megvalósíthatatlan ismerve az önkormányzat, és a vállalatok viszonyát, de...

Előzmény: marky-511 (5811)