ŰTH Creative Commons License 2013.01.30 0 0 112

Igen, a tesztekben valóban emlegetik az automataváltó butaságát. Sosem értettem miért szidják. Nekem nagyjából úgy jó, ahogy van. Azért csak nagyjából, mert van azért két nüansz, amin szerintem is csiszolhattak volna még:

1) Kézi üzemmódban bizonyos esetekben gondolkodik egy darabig, mire hajlandó reagálni a fel/le kapcsolási utasításra. (Ez amúgy szerintem egy biztonsági funkció, amivel én együtt tudok élni.)

2) Csak picivel 80 km/h felett zár a nyomatékváltót áthidaló kuplung (TCC), és csak ötödikben. Nyugodtan zárhatna minden fokozatban a fokozat bekapcsolását követően. Illetve, 1-2-ben tök jó, hogy nincs zárva a TCC, mert ez terepen/vontatáskor/stb kifffffejezetten előnyös. De magasabb fokozatokban nyugodtan zárhatna a TCC a váltást követően azonnal, és maradhatna zárva a következő váltásig. Így a hidrodinamika kisebb szlipje miatt sokkkkal alacsonyabb lehetne a fogyasztás is.

 

De Te mit értesz azon, hogy nem vált le/fel időben?

 

Lassú kapcsolásról meg szerintem akkor lehetne beszélni, ha gyorsításkor az áttételváltás időszükséglete miatt megszakadna a nyomatékfolyam, vagyis ha bólintgatnának az utasok. Ilyen nálam nincs. Csak a fordulatszámmérő mozgásából (illetve a motorhang változásából) lehet észlelni a váltásokat, olyan gyorsan és finoman mennek végbe.

 

Átdolgozáson gondolom a 2009-es facelift-et érted. (Ez előtt is volt egy nem reklámozott átdolgozás, amikor a 174 LE-s Euro 3-ról 171 LE-s Euro 4-re változott a motor.) Gondolod, hogy akkor a váltóművet (hw sw) is módosították? Én csak a futómű áthangolásáról és a motor alapos átdolgozásáról hallottam (171-ről 190 LE, 400-ról 450 Nm, euro 4-ről 5), de úgy tudom - lehet rosszul - hogy az automataváltóhoz nem nyúltak. Meg persze voltak kozmetikai beavatkozások kívül belül.

 

Neked milyen a vas? Évjárat, felszereltség...