scsabi Creative Commons License 2013.01.26 0 0 1907

Az okmányirodai időpontfoglaláshoz - mint minden magyarországi hivatali ügyintézéshez - fúrfang kell. Alaptudnivaló, hogy magánember - a lakcímügyintézés kivételével - bármelyik okmányirodában elintézheti az okmánycseréket. Alapvetően Budapesten NEM szabad okmányt intéztetni, mert a budapesti okmányirodai ügyintézőkre kb. fejenként kétszerannyi lakos jut, mint bármelyik vidéki irodában. Tehát, ha saját kerületben nincs időpont, akkor a teendő:

1) végégnézni az alacsony lélekszámú, illetve külvárosi kerületeket (I., V., XV., XVII., XX., XXII., XXIII.) ha ezekben nincs,

2) akkor az aggló nagyobb, jó közlekedésű városait (Dunakeszi, Szentendre, Érd, Budaörs, Gödöllő) (Gödöllőn pl. jövő hét keddre is van időpont)

3) ha a közeljövőben valamelyik mjv-ba kellene utaznod, érdemes azokat is megnézni, Személyes találkozás ugyanis csak az ügyindításhoz kell (fénykép, ujjlenyomat), az elkészült okmányt lakáscímre kipostázzák.

 

Én pl. - budapesti lakosként - Miskolcon csináltattam az útlevelemet. Másnapra kaptam időpontot, mire beértem az irodába (öt perccel az időpont előtt), már az ügyfélhívón volt a sorszámom. A lefoglalt időpont után két perccel távoztam az okmányirodából. Ennyi.

 

Amúgy, a MoHu-n kiválasztott kétórás sávokon belül negyedórás ügyintézési ablakokat ad ki a gép, neked csak az idősávot kell megadni.

Előzmény: Goldman Emma (1906)