Társadalmi hasznosság, externális költségek és hasonló tényezők figyelembevételével tehető "megérülővé" az adott beruházás.
Társadalmilag "érdektelen", hogy az adott szakaszon trolibusz közlekedik, vagy villamos, vagy autóbusz. Csak közlekedjen. Környezetvédelem szép és jó dolog, de az elektromos áramot meg kell termelni (gyakorlatilag az esetek 90%-ában környezetszennyező módon, mindegy hogy hőerőmű, atomerőmű, stb - ha nincs víz, szél, akkor nincs vízerőmű, szélerőmű), ide kell szállítani (nem kevés veszteség van a vezetékekben), és a villanymotor is veszteséggel üzemel. Oké, kevesebb a vesztesége, mint a diesel motornak. Környezetvédelmileg több kárt okoznak a "sötétzöldek" azzal, hogy a Debrecent elkerülő szakaszok építését ilyen-olyan indokkal meggátolják, és naponta több ezer súlyosabban szennyező jármű halad át városunkon.
Ráadásul, amíg a város önkormányzata az általa üzemeltetett céggel karöltve a trolibusz közlekedés elsorvasztásán dolgozik, addig teljesen felesleges trolivonalakban gondolkozni.
Ahogy a villamosközlekedés is elsorvasztásra fog kerülni. (Ha a Bengálikat leselejtezik, akkor nem lesz elég KCSV a mostani menetrend teljesítéséhez, ami már most is ritka. - Csúcsidőben 7-8 járműre lenne szükség ahhoz, hogy biztonságosan lehessen lebonyolítani, a 11 járműből nem hiszem hogy ki fognak minden nap állítani ennyit.)
Sajnos ez a helyzet ma...