Mozo66 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5859

Én is ugyan ezzel a problémával küzdök , hogy vigyem le az erőt a motorról a meghajtó tengelyre .

 

 Mindenek előtt azt vedd figyelembe , hogy mekkore fordulatod lesz a motor főtengelyén ha jól emlékszem kispolos motor de ott is lehet  4000 , hogy meglegyen a teljesítmény . ezzel a fordulattal lánckereket fajtani , pláne barkácsoltat szerintem életveszély . Nem véletlen , hogy általában meghagyják a motor gyári , hozzá való váltóját és már egy redukált fordulattal barkácsolnak ami ha szerencsés eset akkor hátsómeghajtásu motor és ott a váltó utáni kardánkihajtással vagy a másik esetben ha első meghajtású ( kispolosnál is ez van mert ott a motor is hátsó ) a difi után a féltengely fordulatával barkácsolnak . Épp tegnap este beszéltem ez ügyben egy gépésszel aki lebeszélt a motor közvetlen lehajtásról , eleve nagy lassítás kellene legalább 5-6 X os de a fő ok az az , hogy házilag nem igen kivitelezhető olyan hajtómű akár láncos akár fogaskerekes ami bírja a 3000 4000 es fordulatot . legyártatva pedig 100 000 es tétel lenne ( egy normális szöghajtás , lassú fordulatú is 30000 )

 

 Most ott tartunk , hogy a szokásos módon a féltengelyről oldjuk meg a lehajtást de én a láncot mindenképp le akarom burkolni , hogy olajban fusson és ne porosodjon és főleg hogy ha valami baj van akkor ne szabaduljon el .

 

 

 

  Valakinek esetleg más ötlete ezzel kapcsolatban ????

Előzmény: koaa85 (5842)