ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5767

"Ha 10 év időre szeretnél előre tervezni, akkor tudni kellene, hogy 10 év múlva melyek lesznek a város frekventált pontjai ezeken kívül. pl. 1995-ben gondoltad-e volna, hogy az Egyetem jelentős része a Kassai úton lesz, ott, ahol romos épületeket hagytak maguk után a szovjet katonák?"

 

Részben igazad van, hogy nem egyszerű dolog 10 évre előre tervezni, de azért, ha jobban belegondoltok a városvezés amatőr városfejlesztési lépései nagyban hozzájártak ahhogy, hogy más városokhoz képest sokkal több problémát jelent egy-egy városrész közlekedésének a megszervezése. A legnagyobb baj az, hogy amikor eldöntik, hogy egy egy-egy városrész milyen funkcióval rendelkezzen akkor utolsóként jut eszükbe, hogy az tömegközlekedéssel hogyan lehet majd kiszolgálni. Rendkívül rossz helyen van IT services, a határ úti ipari park "zsákutcáiról" meg ne is beszéljünk. Régebbi rossz példa a BIOGAL is. Ezeknek a busszal való kiszolgálása az "ipszilonozás" nem éppen segíti elő, hogy gazdaságosan és utasbarátmódon el legyenek látva.

 

Az önkormányzatnak, mint hatóságnak és mint jogalkotó szervnek igenis komoly befolyása van, hogy hol és mit enged építeni. (A machboxszal már jól játszunk, mert pavilonok esetében ez már nagyon jól megy...) Debrencen közlekedési problémáinak fele a rossz várostervezési lépésekre vezethető vissza.

 

"Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést. "

 

Hidd el, hogy mindenre van megoldás, ha akarjuk :)

 

"Ez eddig oké, de 10 év távlatról beszélgetünk. Nekem az a véleményem, hogy 10 év múlva "idejét múlt" technológia lesz a troli, pontosabban a kötött pályás városi közlekedés, mert addigra biztosan az elektromos hajtásláncok fejlődnek annyit, hogy csuklós buszok is biztonságosan, "nagy" sebességgel meg tudnak tenni több napnyi távolságot akkumulátorról"

 

Vagy addigra embereket is tudnak teleportálni... Nagy távolságok esetén a közöttpályás közlekedésnek még jódarabig előnye lesz, hiszen energiafelhasználás és talán biztonság szempontjából sem fogod tudni ugyanazt nyújtani gumikerekeken. A jelenlegi trendek szerint a hibrid, több áramnemű, több funkciós járművek felé mutatnak, de ez nem ekvivalens azzal, hogy szükségtelen a vezeték. Az hogy a "troli" mennyire idejét múlt lesz 10 év múlva nem tudni, de a jelenlegi hálózattal valamit kezdeni kell...