Szóval a 31: Doberdó->Nádor->Dózsa György->Nádor->Hunyadi->Burgundia->Kossuth->Piac->Nagyállomás-> eddig semmi változás
visszafele: Nagyállomás->Piac->Széchenyi->Segner tér->Pesti->Böszörményi->Doberdó
Még a trolibusz-üzem beindulása előtt volt olyan terv, hogy két ellenirányú troli lássa el - illetve váltsa ki - az akkor még csak a Bolyai utcáig közlekedő 31-est:
Nagyállomás - Hatvan utca - Bethlen utca - Nádor utca - Doberdó utca - Böszörményi út - Mester utca - Bethlen utca - Nagyállomás, és vissza. Természetesen ellenirányú viszonylattal együtt. Most annak több értelme lenne, mint a 2-es villamosnak.
...ha már a 28-ast nem kívánja igen nem tisztelt közlekedési vállalatunk visszaállítani. (Az lenne a legtisztább megoldás.)
Az ezernyi ritkítással már bőven lenne annyi jármű, hogy vissza lehessen állítani. Ezek után már csak egy kis összeget kéne költeni a váltókra, és némi vezetékre, hogy a DERKE-féle 4-es és 6-os körjárat megvalósuljon.
Tudom, hogy jön a 2-es villamos, de az még minimum egy év(tized), amíg kész lesz.
Kész lesz az, hidd el! Muszáj lesz nekik, mert utána lesz egy fontos esemény... na mindegy.
Úgy sikerült ma, hogy a 11:00-kor induló józsaival kellett hazajönnöm (ez az időpont nem felel meg a csúcsidőnek, gondolom ebben egyet értünk.)
Józsához annyit, hogy egy "minimális" változtatással orvosolható lenne minden. Az 1-es villamosvonalat kéne némiképp megváltoztatni. Nevezetesen összekötni a Gyógyfürdő - TEVA iparvágány szakaszt, onnan egyenes út vezet a Nagyerdőn keresztül a Hajdúszantgyörgy vasúti megállóig. Ott a sín megvan, "csak" felsővezeték kéne.
Tudom, hogy eredetileg a 2-est szeretnék a Kartács utcán keresztül kivinni, de szerintem nem kéne arra várni. Az 1-est meghosszabbítani egyébként is célszerűbb. Tömegek vennék igénybe a TEVA miatt (is).
Azt nem tudom, mi lenne jobb; ritkábban közlekedő józsai járat, a Gyógyfürdőtől egyenesen, és visszafelé szintén a Gyógyfürdő fele közlekedjen-e, vagy likvidálni a rövid Pallagi úti szakaszt (úgyis át akarják terelni az Ady Endre útra, feleslegesen), és akkor oda-vissza a Nagyerdei körúton közlekedne.
Így persze lesz egy újabb dilemma; kétvágányúsítás, vagy egyvágányú közlekedés a Nagyerdei körút megállótól. Hely lenne a második sínnek a Nagyerdei körút keleti és nyugati felén is, de baromi sokba kerülne. Az 1-es meg lassan olyan ritkán közlekedik, hogy egyvágányú közlekedésre alkalmas menetrendet is ki lehet dolgozni. Ha a 2-es beindul, valószínűleg tovább csökkentenék a követést.